کد خبر: ۲۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 06
ما سعی می‌کنیم در مراکز درمانی محیطی امن برای بیماران ایجاد کنیم. در عین حال باید برای کادر پزشکی هم محیطی امن ایجاد کنیم تا از اقدام درمانی نترسند
شفاآنلاین>سلامت> معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، گفت: سالانه در حدود ۵۶۰۰ مورد شکایت پزشکی داریم.

به گزارش شفاآنلاین، علی فتاحی، روز دوشنبه در نشست خبری رئیس کل سازمان نظام پزشکی که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین وظیفه قانونی نظام پزشکی حمایت از حقوق بیماران است، اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در مراکز درمانی محیطی امن برای بیماران(patients) ایجاد کنیم. در عین حال باید برای کادر پزشکی هم محیطی امن ایجاد کنیم تا از اقدام درمانی نترسند.

وی با بیان اینکه شکایت از پزشک در ۸۰ درصد موارد او را دچار مشکلات روحی می‌کند، ادامه داد: البته عارضه با قصور و خطای پزشکی متفاوت است. در عین حال باید توجه کرد که ۳ درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به عارضه می‌شوند.

فتاحی افزود: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی و در حوزه سرپایی و بستری ۹۳۰ میلیون بار مراجعه داشته‌ایم، اما کل شکایت‌ها (Complaints)در این حوزه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار مورد بوده است که نیمی از آنها در دادسراهای نظام پزشکی انجام شده است. همچنین ۳۰ درصد مردم برای شکایات پزشکی به چند جا مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از شکایات منجر به محکومیت شده و برای ۶۰ درصد هم حکم برائت صادر شده است، گفت: سالانه در سازمان نظام پزشکی حدود ۵۶۰۰ مورد شکایت در این حوزه داریم.

فتاحی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست در حوزه پزشکی، گفت: عمدتاً تبلیغاتی را می‌بینیم که در حوزه پزشکی از سوی افراد غیر پزشکی انجام می‌شود که دست به کار پزشکی می‌زنند. در این زمینه سالانه ۱۵۰۰ متخلف شناسایی می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: