کد خبر: ۲۳۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 06
نتایج پیگیری های وزارت بهداشت اعلام شد:
شفاآنلاین:روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه ای درباره جزئیات مرگ یک زن جوان که پس ازتزریق چربی درصورتش دچارمرگ مغزی شده و درپی اهداء اعضای بدنش با زندگی وداع کرده بود،توضیحاتی ارایه کرد.
احتراما پیرو درج مطلب با عنوان «مرگ به خاطر تزریق گونه» مورخ 11/02/1398 خواهشمنداست دستور فرمایید برای روشن شدن افکار عمومی نسبت به درج جوابیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی به شرح ذیل اقدام و همکاری لازم صورت گیرد.

متن جوابیه

به گزارش شفا آنلاین، براساس گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ در تاریخ سوم اردیبهشت ماه خانم ۳۹ ساله­ای در مرکزی غیر مجاز با عنوان «نیاوران بیوتی» توسط پزشک عمومی ویزیت می­شود و پنجم اردیبهشت ماه جهت تزریق چربی در ناحیه صورت به همان مرکز مراجعه و در ساعت 16:30 پذیرش می­شود که تزریق چربی توسط پزشک متخصص انجام می­شود ولی در پایان کار بیمار دچار تشنج می­گردد.

اقدامات درمانی از جمله رگ گیری، سرم تراپی و تزریق دیازپام برای بیمار انجام و با اورژانس ۱۱۵ به یکی از بیمارستان­های دولتی منتقل می­شود.

لازم به ذکر است بیمار در ساعت 19:48 دقیقه وارد اورژانس(Emergency) بیمارستان دولتی و اقدامات اولیه و ویزیت تخصصی مغز و اعصاب انجام و پس از انجام ct scan مغزی به بخش منتقل می­شود. صبح ششم اردیبهشت ماه دچار اختلال در ریتم قلبی شده اقدامات احیاء انجام و به ICU منتقل می­شود که متاسفانه طی بررسی، مرگ مغزی وی تایید و ۹ اردیبهشت ماه با رضایت بستگان جهت اهداء عضو به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل می­شود.

قابل توجه است در همین ارتباط مرکز مذکور به دلیل فقدان مجوز موسسه، عدم وجود وسایل احیاء، بکارگیری افراد فاقد صلاحیت، پلمپ و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: