کد خبر: ۲۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 23
شفا آنلاین:عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: حضور فارغ‌التحصیلان گیاهان دارویی به عنوان مسئولین فنی در عطاری‌ها بسیاری از مشکلات این بخش را حل می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،محسن بیگدلی عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه عطاری‌ها با سلامت مردم سروکار دارند، نیاز هست که در هر عطاری، یک مسئول فنی که آشنایی با گیاه، نحوه نگهداری و ترکیب گیاهان دارویی دارد، حضور داشته باشند.
 
این عضو هیئت علمی جامعه گیاه درمانی ایران در ادامه افزود: به همین منظور از طریق ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت عملی ریاست جمهوری، پیشنهاد حضور مسئول فنی گیاهان دارویی در عطاری‌ها را، به متولیان بحث عطاری‌ها داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه متولیان عطاری‌ها به طور مشخص، اصناف هستند، اظهار داشت: هیچ دستگاهی مثل وزارت بهداشت یا وزارت بازرگانی به صورت مستقیم، موضوع عطاری‌ها را پیگیری نمی‌کند که حداقل یک نفر فارغ‌التحصیل در رشته گیاهان دارویی یا رشته مرتبط به عنوان مسئول فنی در عطاری حضور داشته و پاسخگوی مسایل فنی و بهداشتی شناخت گیاهان، نحوه مصرف و نگهداری باشد. 

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فعلا این پیشنهاد راکد مانده، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل در رشته گیاهان دارویی وجود دارد و بیش از 10000هزار عطاری در سطح کشور فعال هستند، برای ایجاد اشتغال و بالا بردن کیفیت فنی و عرضه گیاهان دارویی، وجود مسئول فنی در عطاری‌ها قابل توجه و بررسی است. 

بیگدلی با اشاره به حضور کار‌شناسان گیاهان دارویی به عنوان مسئول فنی در عطار‌ی‌ها گفت: وقتی این افراد مستقیم وارد عرضه شوند، افزایش یافته، رونق بازار گیاهان دارویی در کشور بیشتر می‌شود و کاهش فشار به منابع طبیعی می‌شود. 

وی با بیان اینکه عطاری‌ها با سلامت مردم و غذا سروکار دارند، اظهار داشت: متأسفانه درحال حاضر به غیر از استان خراسان رضوی که یک صنف مستقل برای گیاهان دارویی دارند در کل کشور صنف مستقل نداشته و با خواروبار فروشان یکی است و به سادگی هرکس می‌تواند عطاری بزند. 

عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاون علمی ریاست جمهوری گفت: اصناف گیاهان دارویی از خواروبار باید جدا شود و یک اتحادیه جداگانه داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: