کد خبر: ۲۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 23
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران خطاب به پزشکان:
شفا آنلاین-رئیس انجمن پزشکان متخصصین داخلی ایران گفت: پزشکان نباید جواز دفن را برای بیمارانی که کمتر از 48 ساعت بیمار آنان بوده اند بنویسند زیرا این موضوع عامل تشکیل بسیاری از پرونده های شکایت از پزشکان است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج خسرونیا درجریان برگزاری  بیست و پنجمین کنگره متخصصین داخلی با بیان این مطلب اظهار داشت: به تمامی پزشکان توصیه می شود حتی اگر رئیس بیمارستان هم دستور داد بدون شناسایی دقیق بیمار و بررسی شرح حال  نباید دست به چنین کاری زد.
رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی  ادامه داد:به عنوان نمونه درپرونده ای ف فردی به خاطر سرفه و سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده و بعد از 48 ساعت که تحت نظر پزشک بوده فوت کرده است. غافل از این که بیماریک هفته قبل دچار تصادف شده و علت مرگ پای پزشک نوشته شده و پایش هم به دادگاه باز شده است.
فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: هیچ یک از پزشکان  به خصوص پزشکان داخلی نمی خواهند گرفتار قانون شوند اما هر هفته در پزشکی قانونی و نظام پزشکی پرونده هایی وجود دارد که یا پزشک  به طور مستقیم دخالت دارد و یا به دلیل دریافت 20 تا 30هزار تومان حق ویزیت گرفتار پرونده ای شده که رهایی از آن  دشوار است.
وی تأکید کرد: به عنوان کارشناس و رئیس دادگاه بدوی زمانی که یک پزشک 50 - 60 ساله را برای رسیدگی به پرونده شکایتش می بینم شرمسار و خجالت زده می شوم.
خسرونیا اظهار داشت: حال دراین پرونده پزشک محکوم شود یا نشود این معطل شدن ها وبه هم ریختگی اعصاب  به دلیل ازدیاد پرونده ها مایه خجالت مامی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: