کد خبر: ۲۳۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 28
استفاده از پهپادها در تحویل اعضای پیوندی، ابتکار دکتر جوزف اسکالئا (Joseph Scalea) بود که از شیوه های کنونی تحویل اعضا که زمان بر و پرهزینه بوده و در نهایت به از بین رفتن این ارگان ها می انجامد، ناراضی بود
شفاآنلاین>سلامت> پزشکان دانشگاه مرکز پزشکی مریلند آمریکا، برای نخستین بار در تاریخ از یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) برای تحویل عضو اهدایی در جراحی پیوند یک بیمار مبتلا به نارسایی کلیه، استفاده کردند.

به گزارش شفاآنلاین، استفاده از پهپادها در تحویل اعضای پیوندی، ابتکار دکتر جوزف اسکالئا (Joseph Scalea) بود که از شیوه های کنونی تحویل اعضا که زمان بر و پرهزینه بوده و در نهایت به از بین رفتن این ارگان ها می انجامد، ناراضی بود.

به گفته اسکالئا، «این فناوری جدید پتانسیل آن را دارد تا به گسترش بانک اهدای عضو و دسترسی به اعضای پیوندی کمک کند. رساندن یک عضو از اهداکننده به بیمار(Patient)، وظیفه مقدسی است. پیدا کردن روش هایی برای انجام بهتر این وظیفه، اهمیت دارد.»

به عقیده اسکالئا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال اعضای اهدایی، مدت زمان این فرآیند را تا 70 درصد کاهش (Decrease)می دهد.

با این حال، تا رایج شدن این شیوه در انتقال اعضای اهدایی برای استفاده در عمل های جراحی پیوند عضو، راه زیادی در پیش است که پیش از هرچیز مستلزم گرفتن مجوز از اداره هوانوردی فدرال و دریافت معافیتنامه لازم برای استفاده از پهپادها در شب، می باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: