کد خبر: ۲۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 27
قیمت‌های جدید ماکارونی پس از افزایش قیمت گندم و آرد هنوز اعلام نشده و اجناس موجود با قیمت قبلی است و با اعلام قیمت‌های جدید در ماکارونی نیز افزایش قیمت را خواهیم داشت که واحدهای تولیدی داخل استان از هم‌اکنون قیمت چهارهزار و 700 تومان را اعلام و تضمین کرده اند
شفا آنلاین>اجتماعی>یکی از فروشندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: ماکارونی در انبار موجود است اما به علت افزایش قیمت از سه‌هزار و 100 تومان به چهار‌هزار و 500تومان، امکان فروش کالا تا تغییر قیمت در سیستم را ندارد. این درحالی است که در فروشگاه‌های محلی و کوچک تر صحبت از افزایش دوبرابری قیمت ماکارونی <Macaroni>به گوش می‌رسید.

خروج ماکارونی از کشور

به گزارش شفا آنلاین:شفیعی، دبیر انجمن صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: به علت مسئولیتی که در انجمن دارم معمولا خودم شخصا بازار را رصد می‌کنم و روز گذشته در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید شخصی مراجعه کردم و در آن فروشگاه به وفور انواع مختلف ماکارونی وجود داشت. در این فروشگاه هم برند درجه یک و هم درجه دو وجود داشت و برای این که از وجود انواع مختلف ماکارونی مطلع شوم، درخواست ماکارونی فرمی کردم که آن هم از برند معروف در فروشگاه موجود بود.

وی افزود: عمده‌ خرید تجار افغانستانی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد ماکارونی بوده و این کالا را با قیمت پایین برای خروج از استان خریداری می‌کنند که این عامل می‌تواند در افزایش قیمت و همچنین کمبود کالا در بازار اثر خود را داشته باشد اما با هماهنگی که با تولیدکنندگان داخل استان این واحدهای تولیدی رفع نیاز بازار را تضمین کرده‌اند.

شفیعی همچنین گفت: قیمت‌های جدید ماکارونی پس از افزایش قیمت گندم و آرد هنوز اعلام نشده و اجناس موجود با قیمت قبلی است و با اعلام قیمت‌های جدید در ماکارونی نیز افزایش قیمت را خواهیم داشت که واحدهای تولیدی داخل استان از هم‌اکنون قیمت چهارهزار و 700 تومان را اعلام و تضمین کرده اند.

غفوری مقدم، معاونت بازرگانی صمت خراسان رضوی نیز با اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازار این محصول گفت: هم اینک اطلاع دقیقی از وضعیت بازار این کالا ندارم و باید گزارش های این حوزه را دریافت و نتیجه آن را اعلام کنم.

حمید رضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی می‌گوید: بررسی بازار و تخلفات آن در مرحله اول به عهده‌ سازمان صمت بوده و پرونده‌هایی که در آن نهاد بررسی و تشکیل می شود به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود؛ به همین دلیل خود من از موضوع بی‌اطلاع بوده و در چند روز گذشته فقط مواردی در خصوص گرانی شکر و رب گوجه فرنگی داشتیم اما در زمینه‌ ماکارونی موردی ارجاع نشده است و اگر مواردی بوده از آن اطلاعی نداشتم و بررسی خواهم کرد.

اما راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در این باره گفت: قیمت گندم از هرکیلو 900 تومان به کیلویی هزار و 850 تومان افزایش یافته و همین افزایش قیمت موجب بالا رفتن تا 40 درصدی قیمت ماکارونی خواهد شد. وی افزود:امروز قرار است، قیمت نهایی نرخ گندم نهایی توسط وزارت جهادکشاورزی اعلام شود که به نظر می‌رسد همین تغییر نرخ در قیمت گندم تنها دلیل اقتصادی و منطقی افزایش قیمت ماکارونی در بازار باشد و احتمالا اخبار مربوط به همین افزایش قیمت نیز تاثیر خود را بر بازار نیز داشته است.

علیرضایی همچنین گفت: صادرات ماکارونی و محصولات آن ممنوع نبوده و تفاوتی ندارد که خروج این کالا توسط تجار داخلی یا خارجی انجام شود و این موضوع قطعا دلیلی بر افزایش قیمت نیست اما نهادهای نظارتی ما با جدیت بیشتری موجودی انبارهای مواد غذایی استان را برای انبار یا احتمالا احتکار و اقدامات خلاف بازار زیر نظر قرار خواهند داد و با مداخله گران بازار برخورد می‌کنند.خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: