کد خبر: ۲۳۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 26
اگر تعرفه ازمایشگاه‌ها با هزینه مطابقت نداشته باشد مراکز آزمایشگاهی به تدریج ورشکست و تعطیل می‌شوند، این مشکل می‌تواند سلامت مردم و مراجعه کنندگان را به خطر بیاندازد
شفا آنلاین>سلامت>صاحب الزمانی گفت: تعرفه آزمایشگاه‌ها تناسبی با هزینه‌های مسقیم و غیر مستقیم مراکز آزمایشگاهی و خرید کیت‌های پزشکی ندارند.
 
به گزارش شفا آنلاین، حسین صاحب الزمانی رئیس انجمن دکترای آزمایشگاهی کشور  اظهار کرد: تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد از نظر کیفیت در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تمام تجهیزات و کیت‌های مورد استفاده در تشخیص بیماری آزمایش‌های مختلف تاییدیه‌های لازم را از سازمان استاندارد دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) وارداتی قبل از ورود به بازار کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد سپس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شوند.

صاحب الزمانی تاکید کرد: خوشبختانه کیت‌های آزمایشی استفاده شده در بیمارستان‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و تا به امروز مشکلی در زمینه کمبود کیت با تجهیزات آزمایگاهی در سراسر کشور نداشته‌ایم.

تحریم دارو و تجهیزات پزشکی خلاف قوانین بین‌المللی است
رئیس انجمن دکترای آزمایشگاهی کشور بیان کرد: کار کشور‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند بر خلاف قوانین بین‌المللی است، زیرا بر اساس چارچوب‌های تایید شده دارو و تجهیزات پزشکی نباید تحریم شود، اما متاسفانه برخی از کشور‌ها قوانین را نقض و خلف وعده عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کشور در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کیت‌های تشخیصی کشور دچار کمبود یا مشکلی نشود.

صاحب الزمانی درباره تعرفه‌های پزشکی ادامه داد: معتقدم که تعرفه باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک تست آزمایشگاهی را تامین کند و متناسب با هزینه‌های آزمایشگاه و خرید تجهیزات و کیت‌ها باشد؛ مراکز آزمایشگاهی علاوه بر اینکه کارشان تشخیص نمونه آزمایشی است بلکه موسسه اقتصادی نیز محسوب می‌شوند، زیرا باید تجهیزات خود را بروزرسانی کنند و از عهده پرداخت حقوق پرسنل خود برآیند.

رئیس انجمن دکترای آزمایشگاهی کشور گفت: اگر تعرفه ازمایشگاه‌ها با هزینه مطابقت نداشته باشد مراکز آزمایشگاهی به تدریج ورشکست و تعطیل می‌شوند، این مشکل می‌تواند سلامت مردم و مراجعه کنندگان را به خطر بیاندازد.

وی یادآوری کرد: امروزه برخی از مراکز آزمایشگاهی دارای تجهیزات و دستگاه‌های قدیمی هستند و به دلیل نوسانات قیمت ارز توانایی خرید تجهیزات آزمایشگاهی جدید را ندارند پس با کیت و ملزومات مصرفی بروز رسانی شده نمی‌توانند کار‌های مطالعاتی و تشخیصی انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: