کد خبر: ۲۳۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 25
تنها کشور منطقه که پیش بینی می شود تا سال 2020 بیش از 40 درصد کاهش موارد مالاریا داشته باشد، ایران است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می شود در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ایران و عربستان تا سال 2020 می توانند به مرحله حذف مالاریا برسند.

به گزارش شفا آنلاین، دكتر رييسي در همایش روز جهانی مالاریا گفت: تنها کشور منطقه که پیش بینی می شود تا سال 2020 بیش از 40 درصد کاهش موارد مالاریا داشته باشد، ایران است.

 وی با اشاره به همجواری ایران با کشورهای مالاریا خیز دنیا مثل افغانستان و پاکستان، اظهار داشت: این همسایگی موجب انتقال مالاریا به ایران می شود.

 دکتر رییسی تصریح کرد: ارقام و آمار پیشرفت چشمگیر ایران در پیشگیری  را نسبت به دو دهه پیش که موارد ابتلا در کشور تا 14 هزار مورد هم می رسید، نشان می دهد.

وی ادامه داد: ایران در آستانه حذف مالاریاست و اگر موارد وارده از افغانستان و پاکستان نبود، تاکنون به این مرحله رسیده بودیم.

معاون بهداشت در خصوص چالش های موجود نیز اظهار داشت: ترددهای مرزی کنترل نشده در مرزهای طولانی جنوب شرق کشور مهم ترین چالش است.

 توسعه شاخص هاي بهداشتي اولويت مهم منطقه آزاد چابهار در سال جديد

مدير عامل منطقه آزاد چابهار در همايش روز جهاني مالاريا كه با حضور معاون وزير بهداشت و ديگر مهمانان خارجي و كشوري در سالن همايش هاي منطقه آزاد چابهار برگزار شد گفت: همانطور كه در سال هاي اخير شاهد هستيم چابهار امروزه به عنوان منطقه استراتژيك در سطح جهان شناخته مي شود.

عبدالرحيم كردي افزود: به منظور رشد اقتصادي چابهار منطقه آزاد نياز به سرمايه گذار دارد و براي جذب سرمايه گذار ابتدا بايد زير ساخت ها را فراهم كنيم.

وي افزود از جمله شاخص هاي مهم براي هر سرمايه گذار شاخص هاي بهداشتي است به همين منظور منطقه آزاد چابهار همانگونه كه تاكنون نگاه ويژه اي به حوزه بهداشت در شهرستان چابهار داشته است در سال جديد اولين و مهمترين اولويت ما حوزه ي بهداشت است و براي افزايش اين شاخص از هيچ كمكي دريغ نخواهيم كرد.



رشد دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر به عنوان يك دانشگاه نوپا بسيار چشمگير بوده است.


دكتر رييسي مدير مالاريا وزارت كشور در همايش روز جهاني مالاريا گفت: دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر به عنوان يك دانشگاه تازه تاسيس امروز توانست با برگزاري اين اجلاس نشان دهد كه در شان جمهوري اسلامي ايران است.

با توجه به اعتباراتي كه در اين مدت دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر كسب كرده است انتظارات از اين دانشگاه افزايش پيدا كرده است و اميد است شاهد پيشرفت هاي شاخص هاي بهداشتي حوزه دانشگاه علوم پزشكي در آينده نزديك نيز باشيم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت:همكاري درون بخشي بايد افزايش پيدا كند

 دكتر محمدنعيم اميني فرد گفت:تمام دستگاههای اجرایی با کمک یکدیگر در راستای بالا بردن سطح سلامت جامعه، کاهش مرگ و میر و بالابردن امید به زندگی بايد تلاش کنند .

 وي اظهار كرد: حضوربه موقع در بحران ها و اقدام فوري در جهت تامین سلامت مردم یکی از اهداف تيم سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر است.

 وی با اشاره به بحران اخیر سيل که منجر به بروز مشکلاتی برای ساکنان شهروندان استان شده است تصریح کرد:  گام اول در کنترل چنین مسائلي رسیدگی به افراد در معرض خطر و رسيدگي به مسائل بهداشتي آن ها است تا از بروز بيماري هايي چون مالاريا پيشگيري كنيم.



دکتر رییسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بهمراه آقای دکتر امینی فرد نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در صدر هیاتی متشکل از مدیران کل وزارت بهداشت به منظور شرکت در همایش روزجهانی مالاریا و بازدید از پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، وارد چابهار شد.

 این همایش همزمان با ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا در چابهار برگزار شد.

حذف مالاریا در افق ۱۴۰۴ از موفق‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت طی ۱۰ سال اخیر است و معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تمام توان در این مسیر گام بر می‌دارد.

در راستای تبیین این موفقیت ارزشمند، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همایش این روز را با حضور مدیر منطقه‌ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت، استادان دانشگاه‌ها و برخی مسؤولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت در شهرستان چابهار برگزار کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: