کد خبر: ۲۳۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 25
نظام سلامت در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا خدمات درمانی برای حذف مالاریا را میان مردم به صورت عادلانه تقسیم کند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر گویا گفت: گرفتن گواهینامه حذف مالاریا منوط به ادامه دار بودن برنامه مبارزه با این بیماری است اما ايران تا كنون در حذف موفق عمل كرده است و به زودي گواهينامه حذف را دريافت خواهيم كرد.
 
به گزارش شفا آنلاین، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همايش روز جهاني مالاريا در سالن منطقه ازاد چابهار افزود: نظام سلامت در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا خدمات درمانی برای حذف مالاریا را میان مردم به صورت عادلانه تقسیم کند.

وي اظهار داشت: با وجود موفقیت های نظام سلامت در مبارزه با مالاریا، گزارش دهی از موارد ابتلا به این بیماری حتی از طریق بخش خصوصی در کشور جنبه اجباری دارد.

وی  بیان داشت: نظام سلامت در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا خدمات درمانی برای حذف مالاریا را میان مردم به صورت عادلانه تقسیم کند.

وی در خصوص انتقال مالاریا از طریق پشه آنوفل، به تقویت نظام مراقبت حشره شناسی کشور نیز اشاره کرد و آن را از اولویت های برنامه حذف مالاریا برشمرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: