کد خبر: ۲۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
فردا فراخوانی ست از شعب سراسر ایران تا در تهران جمع شوند و برای یکی از بزرگترین مصائب طبابت در سالهای اخیر همفکری کنند.
شفا آنلاین>یادداشت> فردا پنجشنبه از معدود روزهایی ست که سازمان نظام پزشکی برخلاف همیشه به درخواست از پایین دست واکنش منطقی نشان میدهد.

فردا فراخوانی ست از شعب سراسر ایران تا در تهران جمع شوند و برای یکی از بزرگترین مصائب طبابت در سالهای اخیر همفکری کنند.

آدرس اشتباه برای انحراف افکار جامعه مدتهاست ضعف مدیریت و سیاست غلط اداره حوزه سلامت را پشت گرد و خاک خاکریز «پزشک کشون» پنهان کرده است.

جامعه پزشکی تاوان چیزی را می‌پردازد که روزی دست دوستی به سویش دراز کرد و حالا همان دست این دست را به گیوتین انتقاد افکار عمومی سپرده است.

شکست پی در پی سیاستهای بنیادی حوزه سلامت مبتنی بر اسراف و ولخرجی بدون فهم اقتصاد سلامت با هدرداد منابع مالی عظیم برای فرار از شلاق شداد انتقاد مردمی در سقوط کیفیت خدمات تحت پوشش رایگانی تلاش میکند پزشکان را برای سلاخی به روی میز بگذارد.

اقتصاد سلامت در وسعت دارو و تجهیزات و تأسیسات آنقدر بزرگ است که کودکانه های کارتخوان و مالیات پزشکان نمیتواند فاجعه فساد حاکم در این بخش رانت خیز را پنهان کند.

سیاست آدرس اشتباه با انحراف افکار هنوز تلاش میکند فساد کلان سیستماتیک در تجارت اقتصاد کلان سلامت را در کارتخوان و مالیات پزشکان خلاصه کند.

این پاسخی سیاس و کیاس به اعتراض مردمی ست که در سلامت ناکارآمد و درمان ساقط شونده دنبال مقصر میگردد.

مقصر تنها راه حل خود را در معرفی کفیل برای مجازات و تعریف همدست به معاونت به عنوان متهم ردیف اول می‌بیند.

مقصر سقوط در نظام سلامت میکوشد پزشک را بر سر نیزه کند تا مردم کوفه، پزشک را مسبب نابسامانی منتج از فقر دانش و نابلدی راهبران سیاست سلامت قلمداد کنند.

مقصر در استتاری پیش دستانه از شش سال قبل پزشک را گوشت قربانی اُپرای هاملت شبانه کرد تا وقت خوردن شوکران پزشک را به سادگی بتواند به دره خدایان برای قربانی بفرستد.

اقتصاد سلامتی که در فساد رانت کلان تجهیزات و دارو غوطه ور بود با کلیدواژه زیرمیزی و خارج تعرفه با حمله به جراح، جراحی شد تا ذهن جامعه در لحظه شکست یک پیش متهم داشته باشد.

گوبلز امروز هم با دمیدن برآتش غائله کارتخوان و مالیات ذهن جامعه را از اتفاق بزرگ ورشکستگی سلامت به سمت حاشیه منحرف میکند.

امروز که مراکز درمانی ما با تراژدی ورشکستگی کامل دست و پنجه نرم میکنند، به جای کشف مقصر سقوط، سکوت مرگ آوری تلاش میکند پزشک را سلاخی کند.

کلیدواژه زیرمیزی ورد زبان کسانی بود که نطفه این راه غلط را به باتلاق ولخرجی تجهیزاتی تأسیساتی طراحی کردند تا وقت به گل نشستن ذهن مردم قربانی از پیش گردن زده ای را بشناسد.

فردا جامعه پزشکان در افطار فطر روزه سکوت میکوشد به جای منتصبین تحمیلی بر خود حرف بزند و برای اولین بار نمایندگان واقعی که از فیلتر بیرحم انتصاب گذشته اند زبان ناطق این سرهای بر نیزه باشند.

فردا به وقت شام باید دید که بدنه سربریده جامعه پزشکان توانست به جای رقص بسمل از سرهای رفته بر نیزه خیانت تقریر کلام حق بشنود یا هلهله سپاه شام باز هم خودفروشی را به فطریه خواهد پرداخت؟

نمایندگان واقعی پزشکان را فردا در پایین دست مجلس با لهجه شهرستانی خواهید دید....

دکتر سهیل طالبی حسینی
جراح و متخصص ارتوپدی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: