کد خبر: ۲۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-ویتامین D برای سلامت دندان‌ها و رشد استخوانهای فکی ضروری است، ویتامین D از خونزیزی‌های لثه جلوگیری می‌کند و عامل مهمی در حفظ سلامت لثه‌ها به شمار می‌آید.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر بهروز امینیان دندانپزشک گفت: استفاده از مواد قندی و خوراکی‌های چسبنده مثل چیپس‌ها و پفک‌ها عوامل مهمی در ایجاد پوسیدگی در دندان‌های کودکان هستند. مصرف نوشابه‌های گازدار به علت وجود مواد قندی و گاز کربنیک برای دندان‌ها بسیار خطرناکند. 

وی افزود: والدین باید بدانند که سلامت محیط دهان و دندان به طور خاص تحت تأثیر موادغذایی قرار می‌گیرد. باقی ماندن خرده‌های غذا درلابه‌لای دندان‌ها باعث تولید لایه میکروبی و به دنبال آن پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. بنابراین لازم است، بعد از مصرف موادغذایی دندانهای کودک از خورده‌های غذا تمییز شود. 

امینیان اذعان داشت: مصرف روزانه لبنیات باعث استحکام ساختمان دندان شده و مقاومت آن را در پوسیدگی افزایش می‌دهد. ویتامین A در حفظ سلامت لثه‌ها موثر است و بافت مخاطی دهان را سالم نگه می‌دارد. منابع ویتامین A شیر، هویج و سبزیجات با برگ سبز هستند. 

این متخصص درخصوص تأثیر دیگر ویتامین‌ها برسلامت دندان‌ها اظهار داشت: ویتامین D، برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و رشد مناسب استخوانهای فکی لازم است که منابع آن نورخورشید، شیر غنی شده و روغن ماهی است. ویتامین K‌ به انعقاد خون کمک می‌کند و منبع آن سبزیجات با برگ سبز تیره هستند، ویتامین C به حفظ سلامتی لثه کمک می‌کند و جلوی خونریزی‌های لثه را می‌گیرد و در بهبود جراحات موثر است. 
منابع آن میوه‌های تازه، سیب زمینی و سبزیجات سبز رنگ هستند، کمبود ویتامین B۲ باعث ایجاد زخم‌هایی در محیط دهان از جمله گوشه‌های لب خواهد شد منابع آن سبزیجات سبز، شیر، جگر، ماست و پنیر است.
برچسب ها: لثه ، کودک ، ویتامین ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: