کد خبر: ۲۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 23
محققان دانشگاه واشنگتن در تحقیق خلاقانه‌ای، روش جدیدی را برای مبارزه با بیماری آلزایمر ارائه کردند
شفا آنلاین>سلامت>محققان به تازگی برای درمان آلزایمر پپتیدهای مصنوعی ساختند که با پروتئین‌های سمی که یکی از عوامل ایجاد این بیماری هستند، مبارزه می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه واشنگتن در تحقیق خلاقانه‌ای، روش جدیدی را برای مبارزه با بیماری آلزایمر ارائه کردند. آنها پپتیدهای مصنوعی را برای جلوگیری از تجمع پروتئین‌های سمی که عموما با مراحل نخستین این بیماری مرتبط است، ایجاد کردند.

براساس گزارش «نیواطلس»، اکنون محققان پس از صدها بار شکست در آزمایشات بالینی به نقطه عطفی در درمان آلزایمر رسیده‌اند. بخش عمده‌ای از این آزمایشات بر روی راه‌هایی برای حذف پلاک‌های آمیلوئید پروتئین در مغز متمرکز بود. دانشمندان تصور می‌کنند که این پلاک‌ها علت کاهش عصب مغزی مرتبط با آلزایمر(Alzheimer) است.

یک مطالعه جدید مدعی شد که ممکن است پروتئین‌های «آمیلوئید بتا» علت پیشرفت آلزایمر باشند. در نخستین مراحل این بیماری، عدم فعالیت پروتئین آمیلوئید زمانی رخ می‌دهد که پروتئین‌ها شروع به تاشدگی و کلامپینگ با یکدیگر می‌کنند.

«والری داگت» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: آمیلوئید بتا قطعا نقش مهمی را در بیماری آلزایمر ایفا می‌کند. اگرچه تحقیقات پیشین بر روی پلاک‌ها متمرکز بود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آمیلوئید بتا عامل سمی است که سلول‌های عصبی را تخریب می‌کند.

طبق این گزارش، دانشمندان برای مبارزه با این بیماری، پپتید مصنوعی غیر سمی ارائه کردند که می‌تواند از تشکیل آمیلوئیدهای بتا جلوگیری کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: