کد خبر: ۲۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 23
. این داروی حاوی نانوذرات، قرار است با نام تجاری Hensify در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا توزیع شود
شفا آنلاین>سلامت>داروی ضدسرطان شرکت نانوبیوتیکس موفق به دریافت مجوز تجاری‌سازی از اتحادیه اروپا شد. این داروی حاوی نانوذرات، قرار است با نام تجاری Hensify در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا توزیع شود.

به گزارش شفا آنلاین، فارما انجین (PharmaEngine) یکی از توسعه‌دهندگان دارو اعلام کرد: شرکت نانوبیوتیکس (Nanobioti) به‌عنوان همکار فرانسوی این شرکت، موفق به دریافت تاییدیه از اتحادیه اروپا شده‌ است تا داروی خود موسوم به PEP503 /NBTXR3 را تجاری‌سازی کند. این داروی نانوذره‌ای برای درمان تومور بدخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

PEP503 با نام تجاری Hensify قرار است در 27 کشور اتحادیه اروپا توزیع شود. فارما انجین ممکن است لیسانس این فناوری را به شرکت‌های دیگر در اروپا واگذار کند. روزنامه چینی زبان کمرشیال تایمز می‌‌نویسد که درآمد این شرکت از فروش این دارو، از 200 میلیون دلار شروع و به مرور افزایش می‌یابد.

PEP503 حاوی نانوذراتی است که در آن بلورهای اکسید هافنیم به‌گونه‌ای قرار داده شده ‌است که بتواند با کارایی بالا مواد رادیودرمانی را به‌منظور درمان سرطان در بدن رهاسازی کند.

PEP503 علاوه بر درمان تومور بدخیم می‌تواند برای انواع مختلف سرطان‌ها نظیر سرطان سر و گردن، سرطان کبد، سرطان پروستات(prostate) و سرطان روده مورد استفاده قرار گیرد.

در آمریکا این دارو برای انجام آزمون بالینی مورد پذیرش قرار گرفته و قرار است با داروهای ایمنی‌درمانی ترکیب شود و روی سرطان ریه و سرطان سر و گردن مورد آزمایش قرار گیرد.

شرکت فارما انجین در دو ماه اول سال 2019 درآمد 61٫04 میلیون یورویی داشته که نسبت به رقم 31٫1 میلیون دلاری سال گذشته، 96 درصد رشد را تجربه کرده است. بخشی از این افزایش درآمد مربوط به داروی سرطان پانکراس موسوم به Onivyde است که فروش آن از ماه اوت سال گذشته آغاز شده‌ است. این شرکت سال گذشته سود خالص 129 میلیون دلار داشت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: