کد خبر: ۲۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
سرطان یک بیماری ترسناک است و منجر به رشد غیرطبیعی سلول‌ها می‌شود، همچنین عواملی از جمله ویروس‌ها، سیگار کشیدن، مواد شیمیایی، آفتاب‌ سوختگی و نوشیدن الکل سبب بروز این بیماری هستند
شفاآنلاین>سلامت> سرطان بیماری خطرناکی است که طبق گفته محققان افراد تنها می‌توانند با مصرف برخی مواد غذایی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان یک بیماری ترسناک است و منجر به رشد غیرطبیعی سلول‌ها می‌شود، همچنین عواملی از جمله ویروس‌ها، سیگار کشیدن، مواد شیمیایی، آفتاب‌ سوختگی و نوشیدن الکل سبب بروز این بیماری(Sickness) هستند.

غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و دیگر ویتامین‌ها هستند با سرطان مبارزه می‌کنند.

خوردن روزانه آنها ممکن است از بدن شما در برابر سرطان محافظت کند. اگر شما اضافه وزن دارید خطر ابتلا به سرطان برای شما بیشتر خواهد بود.

کاهش وزن با استفاده از مواد مغذی و خوب نیز راه دیگری برای مقابله با سرطان است. در اینجا با برخی از این مواد آشنا خواهید شد.

آلیوم

سیر یکی از بهترین منابع آلیوم است. آلیوم دارای اثرات ضد تومور و ضد میکروبی بوده و خطر ابتلا به سرطان‌های روده، مری، پانکراس و سینه را کاهش می‌دهد.

گلوکوزینولات‌ها

سبزیجاتی مانند کلم، کلم‌پیچ، گل کلم و بروکلی حاوی گلوکوزینولات هستند. این سبزیجات به ویژه بروکلی احتمال بروز سرطان‌های پروستات، ریه، روده، سینه، مثانه، کبد، گردن، سر، دهان، مری و معده را کاهش می‌دهد.

سلنیوم

سلنیوم یک آنتی‌اکسیدانی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این ماده از شما در برابر فلزاتی مانند جیوه، کادمیم و نقره محافظت می‌کند و رشد تومور را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده که سلنیوم با سرطان‌های(Cancers) مری، ریه، کبد و معده مبارزه می‌کند.

از آنجایی که سلنیوم می‌تواند سمی باشد، بنابراین در مصرف مکمل‌های آن مراقب باشید. شما می‌توانید از ماهی، گوشت گاو و مرغ استفاده کنید زیرا این مواد حاوی سلنیوم هستند.

ویتامین E

مطالعات نشان داده که ویتامین E از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند، البته گفتنی است که مصرف خوراکی این ویتامین بسیار بهتر از مکمل‌های آن است.

شما می‌توانید به ساده‌ترین روش و با مصرف انبه، آوکادو، توت‌ها و انواع روغن‌های ریشه گندم، آفتابگردان، گلرنگ ویتامین E بدن خود را تامین کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: