کد خبر: ۲۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
این شرکت توانسته با تلاش مداوم و پیگیری‌های مستمر همراه با تیم تحقیقاتی تولیدی خود، در راستای تولید واکسن‌های طیور و دام فعالیت‌ کند
شفاآنلاین>سلامت> محققان و متخصصان یک شرکت دانش بیان فعال کشور در زمینه فرآورده‌های بیولوژیکی اعلام کردند که در صورت حمایت، قادر به تولید واکسن سالک (بیماری مشترک انسان و دام) هستند.

به گزارش شفاآنلاین، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی - تولیدی دانش بنیان پسوک افزود: این شرکت توانسته با تلاش مداوم و پیگیری‌های مستمر همراه با تیم تحقیقاتی تولیدی خود، در راستای تولید واکسن‌های طیور و دام فعالیت‌ کند.

مصطفی زندیه بیان کرد: محققان این شرکت موفق شده اند با استفاده از موادی نظیر تخم‌مرغ جنین دار عاری از هر نوع آلودگی (SPF) و یاور روغنی مناسب به نام مونتانایید و استفاده از سویه‌های بومی نیوکاسل، آنفلوانزا و گامبورو، انواع واکسن‌های دام و طیور را تولید کنند.

مدیرعامل این شرکت تحقیقات و تولیدی با بیان اینکه واکسن‌های دامی نظیر واکسن تیلریوز، استراتژیک و تب برفکی با استفاده از سویه‌های بومی تولید شده است، گفت: نتایج حاصله از مصرف این گونه واکسن‌ها با نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش همراه بوده است.

وی از تولید واکسن کشته‌ سه گانه نیوکاسل آنفلوانزا گامبورو در کشور خبر داد و گفت: این واکسن تولیدی برای نخستین بار است که در صنعت طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

زندیه ادامه داد: بیماری تب برفکی در نشخوارکنندگان اعم از نشخوارکنندگان کوچک و بزرگ مشکل‌ساز بوده و از نظر اقتصادی با هزینه‌های قابل توجهی همراه است، ولی خوشبختانه محققان موسسه دانش بنیان پسوک، برای جلوگیری از بیماری تب برفکی، واکسن بسیار مؤثر و مطلوبی را تولید کرده و در دسترس متقاضیان قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: محققان(researchers) و متخصصان کشورمان؛ با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب؛ واکسن‌های موردنیاز طیور در کشور همچون واکسن‌های نیوکاسل روغنی، آنفلوانزای روغنی و واکسن دوگانه‌ نیوکاسل آنفلوانزا و در نهایت واکسن سه گانه نیوکاسل آنفلوانزا گامبورو را تولید کردند.

زندیه یادآور شد: بیماری‌های عفونی در دام و طیور باعث ایجاد خسارات های زیادی می‌شوند، ولی با تولید واکسن‌های مؤثر و پیشگیری از بروز و ظهور چنین بیماری‌هایی می‌توان در راستای گسترش و پرورش دام و طیور و همچنین تأمین پروتئین موردنیاز انسان به نحو احسن و اکمل قدم های مثبتی برداشت. در واقع با آینده‌اندیشی، آینده‌نگری و شناخت عوامل عفونی، میتوان مولد بیماری‌ها (diseases)را شناخت و در عرصه جلوگیری از گسترش بیماری‌های دام و طیور در کشور، با تولید واکسن‌های مؤثر پیش‌قدم و پیشرو شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: