کد خبر: ۲۲۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
۱۰ دستگاه دیالیز به منظور خدمات رسانی به مردم شهرستان سوسنگرد ارسال شده که به‌صورت موقت در بیمارستان امام خمینی اهواز نصب شده است و بیماران دیالیزی سوسنگردی که در شهر اهواز اسکان موقت داده شده اند، با مراجعه به این بیمارستان از خدمات دیالیز استفاده می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>شادنوش گفت: دارو‌های مورد نیاز بیماران پیوندی و کلیوی ساکن در مناطق سیل زده کشور تامین شده است.

به گزارش  شفاآنلاین، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت در راستای خدمت رسانی درمانی به بیماران دیالیزی ساکن در مناطق سیل زده کشور، اظهار کرد: در این راستا تلاش شد پشتیبانی از ماشین‌های همودیالیز این مناطق تقویت شود.

وی افزود: ۱۰ دستگاه دیالیز به منظور خدمات رسانی به مردم شهرستان سوسنگرد ارسال شده که به‌صورت موقت در بیمارستان امام خمینی اهواز نصب شده است و بیماران<patients> دیالیزی سوسنگردی که در شهر اهواز اسکان موقت داده شده اند، با مراجعه به این بیمارستان از خدمات دیالیز استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: به منظور خدمات رسانی به بیماران دیالیزی ساکن مناطق سیل زده استان گلستان نیز ۱۰ دستگاه دیالیز ارسال و این دستگاه‌ها در حال حاضر در شهر گرگان اسکان داده شده و در حال خدمت رسانی هستند.

وی عنوان کرد: همچنین، پنج دستگاه دیالیز نیز به شهرستان شوش جهت مقابله با شرایط سیلاب اختصاص داده شده است.

به گفته شادنوش، علی‌رغم وقوع سیلاب‌های وسیع در روز‌های اخیر خللی در امر خدمت رسانی درمانی ایجاد نشد.

وی گفت: در شهرستان پلدختر به دلیل مشکلات پیش آمده در زمینه تامین آب سالم، سیستم تصفیه آب بخش دیالیز دچار آسیب شد که با پیگیری‌های صورت گرفته سیستم تصفیه آب دوباره احیا و با کمک تانکر‌های ارتش، آب سالم برای بخش دیالیز مراکز درمانی پلدختر تامین شد،‌البته پس از تثبیت شرایط، سیستم تصفیه آب RO جدید برای شهرستان پلدختر تامین خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران دیالیزی و پیوندی، تصریح کرد: دارو‌های مورد نیاز بیماران پیوندی و کلیوی ساکن در مناطق سیل زده کشور نیز تامین شده است و در صورت نیاز در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین دارو‌های انعقادی خون<Blood> نیز برای تمام مناطق سیل زده بیش از حد نیاز تامین شده است.

شادنوش در پایان تاکید کرد: به طور کلی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا آسیب‌های ناشی از سیل در مناطق مختلف کشور بر خدمت رسانی به بیماران خاص تاثیر منفی نداشته باشد و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.yjc 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: