کد خبر: ۲۲۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
با انجام سالانه یک آزمایش کامل از کمبود‌های احتمالی خود مطلع و براساس آن مکمل دریافت کنید

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: یک بدن سالم تمام نیازهای تغذیه‌ای خود را از یک رژیم غذایی کامل دریافت خواهد کرد، مصرف بیش از حد مکمل‌ها آسیب جدی به بدن وارد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر فاطمه میرزایی با بیان این مطلب افزود: با انجام سالانه یک آزمایش کامل از کمبود‌های احتمالی خود مطلع و براساس آن مکمل دریافت کنید.

وی تصریح کرد: تنها مادران باردار و شیرده،‌ کودکان زیر ۲ سال، دختران در سن بلوغ و سالمندان به مصرف برخی مکمل‌های غذایی بر اساس دستورالعمل‌ها نیاز دارند، افراد برای کاهش یا افزایش وزن مجاز به مصرف خودسرانه مکمل‌ها <The arbitrary use of supplements>نیستند.


میرزایی با بیان اینکه گاهی استفاده خودسرانه مکمل‌ها به خصوص در کودکی عوارضی مانند بلوغ زودرس خواهد داشت، گفت: مکمل‌های ورزشی که متأسفانه این روزها رواج زیادی هم پیدا کرده و انواع تقلبی آن‌ها هم بسیار زیاد است و در باشگاه‌های ورزشی،‌ عرضه و تبلیغ می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی فراوانی از جمله ناراحتی‌های قلبی، کلیوی و کبدی برای فرد به همراه داشته باشند و حتی او را تا مرز نابودی و مرگ هم برسانند

این متخصص تغذیه معتقد است: به‌همین دلیل هم مصرف خودسرانه و هم تهیه آن‌ها از مراکز غیر معتبر به ‌هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه مردم گول تبلیغ مکمل‌های ماهواره‌ای را نخورند، اضافه کرد: به صورت «استثنا» برای پیشگیری از کمبود ویتامین D همه افراد بالای ۱۲ سال باید  یک پرل به صورت ماهانه دریافت کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: