کد خبر: ۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 21
شفا آنلاین-رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از شرکت‌های دارویی داخل که تلاشی برای ورود به بازارهای جهانی نمی‌کنند،گفت: باید این ذهنیت که داروی ایرانی کیفیت ندارد،برطرف شود،بنابراین باید با تولید داروی ایرانی باکیفیت، در بازارهای جهان شناخته شویم.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند با اشاره به شرکت‌های دارویی داخل که تلاشی برای ورود به بازارهای جهانی نمی‌کنند، اظهار داشت: باید روحیه، استراتژی و حرکت‌های خود را اصلاح کنیم و اگر می‌خواهیم که صنعت داروسازی ما موفق و پیشرفت داشته باشد، باید صادر کننده باشیم و برای اینکه در زمینه صادرات موفق باشیم باید کیفیت محصولات دارویی بالا برود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: ما باید ثابت کنیم که داروی ایرانی کیفیت دارد و این ذهنیت را که داروی ایران کیفیت ندارد را برطرف کنیم چرا که داروهای ایران کیفیت بالایی دارند، بنابراین کارخانجات دارویی ما باید کیفیت را سر لوحه خود قرار دهند چرا که با کیفیت دارو می‌توانند در جهان شناخته شوند.

دیناروند با انتقاد از شرکت‌های دارویی که تلاشی را برای شناخته شدن خود در بازارهای جهانی نمی‌کنند، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در منطقه و یا جهان شناخته شویم باید کیفیت محصولات خود را بالا برد و در این زمینه رتبه بندی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی در نخستین همایش مسئولان فنی آزمایشگاه کنترل کیفیت کارخانجات تولید کننده مواد اولیه و محصول دارو سازی کشور در انستیتو پاستور با تقدیر از دکتر رستگار؛ رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو در رتبه بندی آزمایشگاهها بیان داشت: امیدواریم کارخانجات در زمینه (GMP) نیز رتبه بندی شوند چرا که باعث رقابت می‌شود و در کیفیت تاثیر بسزائی خواهد داشت.

دیناروند ادامه داد: اگر بخواهیم صنعت داروسازی ما تحول داشته باشد باید از مرزهای ایران خارج شویم و برای این کار باید کیفیت ارتقا یابد،‌ صادرات بالاتر رود و تراز مثبت شود.

وی عنوان کرد: برخی از شرکت‌های دارویی ما میلیاردها تومان هزینه کرده اند و تلاش‌های بسیاری را نیز برای کیفیت داشته اند که نمونه آن شرکت سیناژن است که با یکی از بزرگترین کارخانه‌های دارویی ترکیه به نام "عبدی ابراهیم " قرار داد انتقال تکنولوژی به کشور ترکیه را انعقاد کرده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اعتماد سازی را مهم تر از کیفیت دانست و گفت: اعتماد مهم تر از کیفیت است، یعنی گاهی اوقات ما مهمترین کیفیت را داریم ولی اعتماد وجود ندارد که باید در این زمینه هم برنامه ریزی داشته باشیم.

دیناروند در پایان خاطرنشان کرد: کارخانجات دارویی ما باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و صادرات را نیز در برنامه خود داشته باشند که با این برنامه‌ها می‌توانیم خود را در جهان معرفی کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: