کد خبر: ۲۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 13
خانواده این بیمار به اهدای اعضای بدن این بانوی 35 ساله مرگ مغزی رضایت ندادند و قلب وی پس از 10 روز از کار ایستاد و فوت کرد
شفاآنلاین>سلامت> مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرگ بانوی مشهدی که چند روز پیش در پی جراحی زیبایی دچار مرگ مغزی شده بود خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ابراهیم خالقی روز شنبه  افزود: خانواده این بیمار به اهدای اعضای بدن این بانوی 35 ساله مرگ مغزی رضایت ندادند و قلب وی پس از 10 روز از کار ایستاد و فوت کرد.

وی اضافه کرد: با وجود اعلام مرگ مغزی این بیمار توسط تیم پیوند اعضاء از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تاکید بر این که این بیمار بازگشتی ندارد خانواده بیمار به امید این که وی از کما بیرون آمده و بهبود یابد حاضر به اهدای اعضاء نشدند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی(medical) مشهد گفت: قلب بیماری که مرگ مغزی می شود از زمان اعلام تایید مرگ مغزی حداکثر تا 10 روز می تواند کار کند و در این زمان قابلیت اهدای اعضایش وجود دارد و اگر در این مدت خانواده بیمار رضایت ندهند قلب نیز از کار می ایستد.

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد نیز گفت: تاکنون هیچ شکایتی از جانب خانواده بیمار مزبور مبنی بر این که بیمارشان بر اثر جراحی زیبایی دچار مرگ مغزی و سپس فوت شده به نظام پزشکی مشهد واصل نشده است.

دکتر سروش احمدی افزود: اگر شکایتی از این طریق به نظام پزشکی مشهد ارسال شود به طور جد پیگیری خواهد شد.

13 فروردین ماه امسال یک زن جوان به هنگام انجام عمل جراحی زیبایی به منظور تزریق چربی در مطب یکی از پزشکان جراح عمومی مشهد به کما رفت.

در پی عدم موفقیت عملیات احیای قلبی و تنفسی، بیمار، دچار عارضه مغزی و با حالت کمای عمیق به بیمارستان قائم (عج) مشهد منتقل شد و با معرفی شدن به مرکز پیوند اعضا از بیماران (patients)مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرگ مغزی شدن وی اعلام شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: