کد خبر: ۲۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 12
شفاآنلاین:پروفسور احمد سیادت پور استاد سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران و ازبنیانگذاران جراحی تصادف ها در ایران ،دارفانی را وداع گفت.
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،پروفسور علیرضا رنجبر،رئیس آکادمی پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام وتائید این خبروابرازتاسف عمیق ازدرگذشت این پزشک حاذق وبرجسته ایرانی گفت:متاسفانه پروفسورسیادت پورکه سردبیراسبق ایرانیکا مدیکا وازبنیانگذاران جراحی تصادف ها درایران بود،درکشورآلمان دارفانی را وداع گفت.به گفته وی این جراح سرشناس ایرانی مقیم آلمان درسال 1975 میلادری،بالاترین نشان خدمات علمی دولت آلمان را ازرئیس جمهوروقت این کشوردریافت کرده بود.

به گزارش شفاآنلاین ،این جراح ایرانی چندی قبل درسفربه تهران و دریک گفتگوی مطبوعاتی درباره زندگی اش گفته بود:"من سال 1311 در تهران به دنیا آمدم سه فرزند دارم دو دختر و یک پسر و سعی کردم خانواده ام را ایرانی نگه دارم . تا کلاس 8 را در مدرسه فرخی گذراندم و حدود 3 سال در بازار کنار پدرم کار کردم و در مدرسه خزائری دیپلم گرفتم. سپس در دانشگاه هامبورگ آلمان ثبت نام کردم  در سال 1331 به آلمان رفتم و در دانشگاه هامبورگ امتحان اولیه را دادم و در دوسلدورف امتحان پزشکی دادم و دکترای خود را در همانجا و تخصص خود را در دانشگاه گیسن گرفتم و بعد به تقاضای خودم برای تخصص جراحی دست که آن زمان در آلمان وجود نداشت به آمریکا رفتم و پس از بازگشت به گیسن ، سرویس جراحی  را درست کردیم و به تقاضای دکتر رامین به دانشگاه تهران دعوت شدم .حدود 8 سال در دانشگاه تهران مشغول به خدمت رسانی بودم  و پایه گذار رشته جراحی مصدومان تصادفاتی در ایران شدیم و اولین سرویس تراماتولوژی که همان جراحی سوانح بود را در ایران راه اندازی کردیم  .البته احتیاج به وسایل جراحی داشتیم که از سوییس و آلمان خریداری کردیم که البته آن روزها با جنگ مصادف شد که جراحان توانستند از این تجهیزات در جراحی استفاده کنند. چند سال است که جراحی نمی کنم و در حال حاضر در کارهای تحقیقاتی انجام وظیفه می کنم وحدود 62 سال است که از ایران خارج شده ام ."
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: