کد خبر: ۲۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 12
در این بیمارستان‌ها ۱۰ خدمت مجزا ارائه می‌شود. به عنوان مثال بحث ارائه آموزش به هر دو گروه ارائه دهنده خدمت و گیرنده خدمت وجود دارد. از طرفی ساختار فیزیکی و محیط ارائه خدمت در آن‌ها متفاوت است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج زایمان‌های طبیعی مانند زایمان بدون درد توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر حامد برکاتی ، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج زایمان‌های بدون درد، گفت: باید توجه کرد که زایمان‌هایی مانند زایمان <giving birth>بدون درد، زایمان فیزیولوژیک، زایمان در آب و… همه شاخه‌های مختلف زایمان طبیعی هستند. حال وزارت بهداشت اقدامات بسیار زیادی را در حوزه ترویج زایمان طبیعی انجام داده و توفیقات نسبی هم در این زمینه به دست آمده است.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان‌های دوست‌دار مادر و دوست‌دار کودک در راستای بهبود شرایط زایمان طبیعی، افزود: در حوزه بیمارستان‌های دوست‌دار مادر و دوست‌دار کودک دستورالعمل‌هایمان را بروز کرده‌ایم و با توجه به اینکه خدمات استانداردتری در این بیمارستان‌ها ارائه می‌شود که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تعیین شده‌اند، وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا این بیمارستان‌ها<hospitals> را تقویت کند. در این بیمارستان‌ها تلاش شده است تا در مورد روش‌های زایمان بی‌درد و آمادگی برای زایمان آموزش‌هایی ارائه شود.

برکاتی با بیان اینکه بیمارستان‌های دوست‌دار کودک و دوست‌دار مادر دو موضوع جدا هستند، هرچند که در گستره یک بیمارستان قرار دارند، اظهار کرد: در این بیمارستان‌ها ۱۰ خدمت مجزا ارائه می‌شود. به عنوان مثال بحث ارائه آموزش به هر دو گروه ارائه دهنده خدمت و گیرنده خدمت وجود دارد. از طرفی ساختار فیزیکی و محیط ارائه خدمت در آن‌ها متفاوت است. 

به عنوان مثال در بیمارستان‌های دوست‌دار کودک، مادر و نوزاد با هم در یک اتاق هستند. از طرفی این بیمارستان‌ها در موعدهای مشخص مورد غربالگری قرار می‌گیرند و وضعیت مادران نیز در این بیمارستان‌ها تا مدتی بعد از تولد نوزاد ادامه دارد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: