کد خبر: ۲۲۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 11
ترتیب تولد روی وزن ما و ریسک چاق شدن ما تأثیر دارد. برای مثال، بچه های اول خانواده بیشتر از بچه های بعدی، مستعد اضافه وزن هستند.
شفا آنلاین>سلامت>گرچه علم توانسته برای بسیاری از پدیده ها و مسائلی که قرن ها برای بشر مبهم بودند توضیحی درخور پیدا کند اما اگر فکر می کنید که دیگر نکته ی جدیدی باقی نمانده که شما را حیرت زده کند، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.

به گزارش شفا آنلاین:مثلاً آیا می دانستید که می توانید بفهمید که کسی چقدر عمر می کند یا از روی رنگ موی دیگران می توانید میزان حساسیت شان به درد را متوجه شوید؟ در ادامه به حقایقی جالب<Interesting facts> و عجیب درباره ی دنیا می پردازیم که بعید است چیزی درباره ی آن ها شنیده باشید.

۱- افراد کوتاه قد پرخاشگرترند
۲- کسانی که جوان تر از سن واقعی شان به نظر می رسند، بیشتر عمر می کنند
۳- بعضی افراد فقط به چهار ساعت خواب احتیاج دارند



۴- آب جوشیده، بعد از منجمد شدن شکل دیگری پیدا می کند
۵- جنین می تواند سلامت مادر خود را حفظ کند
۶- تسترهای آرایشی برای سلامت ما خطرناک هستند



۷- زنبورها می توانند چهره ی افراد را شناسایی کنند
۸- تمایل مادران به بوسیدن نوزاد خود بر اساس غریزه است


۹- موبایل حلال هم وجود دارد
رقابت شدید در بازار وسایل الترونیک، تولید کنندگان را نسبت به نیازهای مردم بسیار حساس کرده که این مسأله شامل افراد مذهبی هم می شود. به همین دلیل بعضی از تولیدکنندگان، تلفن های همراهی تولید کرده اند که هیچ امکانات اضافه ای ندارد. شما با این گوشی ها نمی توانید پیغام دهید، در اینترنت گشت بزنید یا عکس/ ویدئو با آن ها بسازید. تنها قابلیت آن ها تماس گرفتن است.

۱۰- زن ها و مردها مثل هم  گوش نمی دهند
بین زنان و مردان در نحوه ی تفکر، تصمیم گیری و نگاه به مسائل، تفاوت های اساسی ای وجود دارد. اما جالب آنکه دانشمندان آمریکایی پی برده اند نحوه ی گوش دادن زن ها و مردها هم با یکدیگر متفاوت است. مردان صداها را با یک سمت لوب گیجگاهی مغز می شنوند، درحالی که زنان برای این کار از هر دو سمت آن استفاده می کنند.


۱۱- با بالا رفتن سن، توانایی تشخیص کم آب شدن بدن مان را از دست می دهیم
۱۲- در گذشته در فروشگاه های کفش، از اشعه ی ایکس برای انتخاب کفش مناسب استفاده می شد

۱۳- در دهه ی ۱۹۸۰ دانشمندان برای مرغ ها لنز چشمی ساختند
در دهه ی ۸۰ میلادی یک کمپانی آمریکایی به نام AnimaLens به کشاورزان لنزهای چشمی قرمز رنگی برای مرغ ها ارائه کرد که از پرخاشگری آن ها کم و تخم گذاری آن ها را بیشتر می کرد. علت کاهش پرخاشگری مرغ ها این بود که مرغ ها از پشت این لنزهای قرمز نمی توانستند به خوبی ببینند و بنابراین به یکدیگر حمله نمی کردند. با این حال، این اختراع محبوبیتی پیدا نکرد چون دید مرغ ها به دلیل وجود لنز به میزان چشمگیری افت می کرد.


۱۴- زنان مو قرمز برای بیهوش/ بی حس شدن به دوز بیشتری دارو نیاز دارند
۱۵- بعضی بانک ها در ایتالیا با گرو گرفتن پنیر، وام می دهند

۱۶- ترتیب تولد روی وزن ما تأثیر می گذارد
ترتیب تولد روی وزن ما و ریسک چاق شدن ما تأثیر دارد. برای مثال، بچه های اول خانواده بیشتر از بچه های بعدی، مستعد اضافه وزن هستند. با این حال، دانشمندان هنوز به طور کامل به علت این مسأله پی نبرده اند اما طبق گمانه زنی آن ها، این مسأله به تفاوتی مربوط می شود که در تأمین خون جفت جنین وجود دارد.

۱۷- ضرر پاکت ها و ساک های کاغذی کمتر از کیسه های پلاستیکی نیست
برای تولید پاکت ها و ساک های کاغذی درخت های زیادی قطع می شود. فرآیند تولید آن ها خود صدمات زیادی به اتمسفر کره ی زمین می زند، چون در نتیجه ی این فرآیند، گازهایی منتشر می شود که برای همه ی موجودات زنده مضر هستند. بنابراین، قبل از تصمیم به استفاده از این پاکت ها و ساک ها باید فواید و مضرات آن ها را سبک سنگین کنید.برای تولید پاکت ها و ساک های کاغذی درخت های زیادی قطع می شود. فرآیند تولید آن ها خود صدمات زیادی به اتمسفر کره ی زمین می زند، چون در نتیجه ی این فرآیند، گازهایی منتشر می شود که برای همه ی موجودات زنده مضر هستند. بنابراین، قبل از تصمیم به استفاده از این پاکت ها و ساک ها باید فواید و مضرات آن ها را سبک سنگین کنید.rooziato



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: