کد خبر: ۲۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 10
حوزه بهداشت و درمان با توجه به اصول ابلاغی سیاست‌های کلان سلامت بر اساس برنامه ششم توسعه و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به خصوص امسال رونق تولیدات داخلی را به عنوان یکی اولویت‌های اصلی خود در سال ۹۸ قرار داده است
شفاآنلاین>سلامت> حریرچی گفت: رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی، ملزومات مصرفی و دارویی یکی از وظایف اصلی وزارت بهداشت است.
 
به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان با توجه به اصول ابلاغی سیاست‌های کلان سلامت بر اساس برنامه ششم توسعه و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به خصوص امسال رونق تولیدات داخلی را به عنوان یکی اولویت‌های اصلی خود در سال ۹۸ قرار داده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت (Health)موضوع رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی، ملزومات مصرفی و دارویی را به عنوان یکی از وظایف مهم و اصلی خود تعیین و دستورالعمل‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت افزود: در ایران ۹۷ درصد دارو ها تولید داخلی است که این میزان از نظر ارزش ریالی  ۷۰ درصد بازار دارویی کشور را تشکیل می‌دهد؛ تمام برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تولید بیشتر دارو‌های مورد نیاز مردم ایران در سال ۹۸ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری انجام شده است.

حریرچی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و اقدامات متعددی برای افزایش این رقم انجام شده است، واردات دارو‌های مشابه ساخت داخل با هدف حمایت از تولیدکننده داخلی و رونق تولید ممنوع شده است.

وی بیان کرد: حمایت همه جانبه از فعالیت‌های تحقیقاتی و نوآورانه در حوزه پزشکی و تجهیزات پپزشکی و دارویی داریم، تولیدات آزمایشگاهی نیمه صنعتی اهمین بسیاری دارد به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه خرید تضمینی محصولات انجام شده است.

خودکفایی ایران در ارائه خدمات تخصصی حوزه پزشکی(medical) و آزمایشگاهی

معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: قسمت عمده‌ای از اقدامات حوزه سلامت مربوط به خدمات است و خدمات تخصصی پزشکی پرستاری و تخصصی آزمایشگاهی و رادیولوژی نیز در این خصوص به خودکفایی رسیده است.

حریرچی گفت: در حوزه خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی ایران مانند کشور‌های ثروتمند منطقه نیست؛ ما مجبور به استفاده از پزشکان خارجی نیستیم، زیرا بهره‌گیری از خدمات داخلی حوزه سلامت باعث خودکفایی ایران و صرفه جویی ارزی در کشورمان شده است.

وی گفت: با تکیه بر توان  نیروی انسانی داخل و رونق تولید، امروزه کشورمان به محلی برای جذب گردشگران سلامت و کسب منابع ارزی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: