کد خبر: ۲۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
شفاآنلاين- طرح جدید استراتژی جهانی کنترل سل توسط کمیسیون فنی در مجمع جهانی بهداشت تصویب شد.

به گزارش شفاآنلاين به نقل از سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، نخستین جلسه کمیسیون A با مباحثی در زمینه بیماری های واگیردار آغاز شد و اعضای کمیسیون طرح جدید استراتژی جهانی کنترل سل را تصویب کردند.

براساس این گزارش، این طرح که بر جلوگیری، درمان و کنترل سل پس ازسال 2015 هدف گذاری شده است با هدف پایان بخشیدن به شیوع جهانی سل برنامه ریزی شده و انتظار می رود تا سال 2030 مرگ های ناشی از سل را 95درصد و موارد جدید مبتلا به آن را 90درصد کاهش دهد.

این طرح ،دولت ها را به اتخاذ و اجرای استراتژی با تعهد و سرمایه گذاری سطح بالا دعوت کرده و بر خدمت به جمعیت های آسیب پذیر به عفونت ها با دسترسی ضعیف به مراقبت های بهداشتی تاکید دارد.

این گزارش می افزاید: این راهبرد نیاز به تعامل دستگاه های مرتبط با سلامت در زمینه های اجتماعی، حمایتی، کار، مهاجرت و دادگستری، را بیش از پیش طلب می کند.

طرح از هیات دبیران سازمان جهانی بهداشت می خواهد تا با توجه به اهمیت مقابله با مشکل مقاوت دارویی سل و ارتقای همکاری ماورای مرزهای بین المللی به اعضا در اتخاذ و عملیاتی سازی این استراتژی کمک کند.

همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواسته شده تا اجرای طرح را نظارت کرده و پیشرفت در بازه های زمانی مشخص و در زمینه اهداف 2035 را ارزیابی کند.

این گزارش در پایان خاطرنشان می کند، تعداد تخمینی مردم مبتلا شونده به سل با سرعت کمی در حال کاهش بوده و جهان در پی رسیدن به اهداف توسعه هزاره برای واژگونی گسترش سل تا سال 2015 است. اگرچه سل یکی از کشنده ترین بیماری های واگیردار باقی می ماند که در همه مناطق جهان حضور دارد.

گفتنی است، در سال 2012 هشت میلیون و 600هزار نفر به سل مبتلا شدند و یک میلیون 300هزار نفر بر اثر سل جان خود را از دست دادند در این سال در حدود 45هزار نفر مقاومت به ویروس سل ایجاد شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: