کد خبر: ۲۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 07
در سازمان بیمه سلامت یک برنامه عملیاتی و یک برنامه ۹ گانه داریم که مسیر کار را مشخص می‌کند؛ در این برنامه ۹ گانه برخی مسائل اهمیت بیشتری دارند
شفاآنلاین> سلامت> مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در سازمان بیمه سلامت حدود ۲ میلیون رفع همپوشانی انجام شده است، همپوشانی در ابتدا ۴ میلیون بود.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت  اظهار کرد: در سازمان بیمه سلامت یک برنامه عملیاتی و یک برنامه ۹ گانه داریم که مسیر کار را مشخص می‌کند؛ در این برنامه ۹ گانه برخی مسائل اهمیت بیشتری دارند اما مفهوم این نیست که بقیه اهداف بی‌ارزش هستند فقط به دلیل اینکه در گذشته به موارد خاص توجه بیشتری شده است، امروز باید به مسائل دیگری توجه شود.

وی بیان کرد: بحث سازمان الکترونیک در گذشته وجود نداشته است اما امروز باید به آن توجه زیادی شود؛ ۲ بحث را خیلی جدی کار کردیم، یکی استقرار سازمان الکترونیک و دیگری مدیریت منابع بود، در مدیریت منابع مطالب زیادی مطرح است که یکی از آنها هدفمندی بیمه رایگان بود و طی آن اگر کسی که توان مالی ندارد باید بیمه شود.
باید مراقب باشیم همپوشانی جدید ایجاد نشود

موهبتی با اشاره به اینکه در گذشته همه اقشار جامعه بیمه رایگان بودند، گفت: در گذشته نه تنها پولدار‌ها بلکه وکلا هم بیمه رایگان بودند که این اشتباه بود و در حال حاضر تنها افرادی که توان مالی ندارند بیمه رایگان می‌شوند؛ دومین کاری که انجام دادیم، رفع همپوشانی بود و حدود ۲ میلیون رفع همپوشانی انجام شده است؛ همپوشانی در ابتدا حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است.

مدیر عامل بیمه سلامت (Health)ادامه داد: باید مراقب باشیم همپوشانی جدید ایجاد نشود، در سیستم بیمه سلامت دیگر همپوشانی انجام نمی‌شود، چون ما به سرویس وصل هستیم و هر کسی هر کاری در سیستم انجام دهد مشخص است و کنترل می‌شود، اما مطمئن نیستیم سیستم‌های دیگر رفع همپوشانی انجام می‌دهند یا خیر و ظاهرا هم انجام نمی‌دهند.

طرح موضوع راهنما‌های بالینی در سیستم بیمه سلامت

وی افزود: ما در بیمه سلامت ساماندهی انجام دادیم و مراجعه به بخش خصوصی بر اساس قانون توسعه است، بحث راهنما‌های بالینی مطرح است و آی تی راه اندازی شد که کار بزرگ و سختی بود و تقریبا کار پایلوتی آن تمام شده است.

موهبتی تشریح کرد: کار دیگر در بیمه (Insurance)سلامت، رسیدگی به اسناد الکترونیک است که انجام می‌شود؛ استقرار سنجی در ۶۰۵ بیمارستان انجام شد، تعامل با شرکای کاری خیلی مهم است و پرداخت بدهی‌ها را به روز کرده‌ایم.

مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: اهداف ۹ گانه ما در سال ۹۸ تغییر نخواهد کرد و باید توسعه بیمه‌ای را افزایش دهیم که از لحاظ قانونی اجباری شده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: