کد خبر: ۲۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 07
پوکی استخوان یکی از بیماری‌های شایع و البته ناتوان کننده در دوران سالمندی به شمار می‌آید که زنان را بیشتر تهدید می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که به کاهش موادمعدنی استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها منجر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محسن سروش روماتولوژیست می‌گوید: پوکی استخوان یکی از بیماری‌های شایع و البته ناتوان کننده در دوران سالمندی به شمار می‌آید که زنان را بیشتر تهدید می‌کند.

افزایش سن، نداشتن تحرک و فعالیت‌های فیزیکی، تغذیه غلط، یائسگی در زنان و ابتلا به برخی از بیماری‌ها نظیر پرکاری تیروئید، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.

این روماتولوژیست معتقد است، فقر تغذیه‌ای و کمبود کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، جراحی‌های خارج کردن تخمدان و همچنین اشعه درمانی برای درمان برخی از سرطان‌ها هم عواملی هستند که این بیماری(Sickness) را تشدید می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه انجام حرکات ورزشی ایزومتریک در افزایش تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است، می‌گوید: با قرار دادن غذاهای حاوی کلسیم بخصوص لبنیات در وعده‌های غذایی روزانه و انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های فیزیکی مناسب، پرهیز از استعمال دخانیات و دوری از مصرف الکل می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: