کد خبر: ۲۲۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 07
قبل ازجراحی بررسی هایی مانند آندوسکوپی و یا سی تی اسکن امکان دارد ضروری باشد. جراحی فوق تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد

سپتوپلاستی ( جراحی انحراف تیغه بینی ) :
شفا آنلاین>سلامت>سپتوپلاستی جراحی است که جهت صاف نمودن تیغه بینی استفاده می شود . بینی از دو حفره تشکیل شده است که درحالت ایده آل تیغه بینی باید در خطوط وسط قرار گیرد،چنانچه تیغه بینی به یکی از دو حفره منحرف شده باشد آن حفره باریک مانع جریان هوا است که باعث احساس انسداد بینی می شود.اغلب جراحی ها دریک ساعت یا کمتر صورت می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:قبل ازجراحی بررسی هایی مانند آندوسکوپی <endoscopy>و یا سی تی اسکن امکان دارد ضروری باشد. جراحی فوق تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد. هدف برقراری تنفس مناسب درحین حفظ ساختار ظاهری بینی می باشد .بعد ازجراحی ممکن است جهت حفظ نتایج splint به صورت موقت در داخل بینی گذاشته شود.

چون انحراف موجود در بینی به خاطر قسمت اضافه ای از غضروف است، در این جراحی مقداری از غضروف اضافی باید بریده شود. تحت بیهوشی عمومی، جراح از سوراخهای بینی برشی در روی تیغه بینی ایجاد میکند تا به غضروف و به قسمتهای اضافی غضروفی برسد. معمولاً یک تکه L شکل غضروفی در قسمتهای پشتی و جلویی نگه داشته میشود تا خود بینی روی آن تکیه کند. بعد از اینکه قسمتهای اضافه استخوان و غضروف بیرون درآورده شد، سپتوم یا تیغه بینی با تیوبها، تیغهها، و بخیه سر جایش محکم میشود.

این عمل جراحی تقریبا با بستری کمتر ازیک روز انجام میشود و تقریبا کبودی دراطراف چشمها رخ نمی دهد.

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: