کد خبر: ۲۱۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
سینوزیت در مرحله حاد با علائمی چون تب بالا و ترشحات چرکی همراه است که برای بهبود آن باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد، البته آنتی‌بیوتیک به صورت خودسرانه توصیه نمی‌شود چرا که مقاومت میکروبی را بالا می‌برد
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سینوزیت التهاب و گرفتگی سینوس‌های صورت است؛ گاهی به دلایل مختلف این سینوس‌ها دچار التهاب می‌شوند که شایع‌ترین علت‌ها سرماخوردگی و یا باد سرد است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر"علی‌اصغر عربی" با بیان این مطلب افزود: به دلیل اینکه بچه‌ها از سن 2 تا 8 سالگی بیشتر سرما می‌خورند، بیشتر دچار سینوزیت می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه با بالا رفتن سن، دهانه سینوس‌ها بازتر و سرماخوردگی کمتر می‌شود و افراد کمتر دچار سینوزیت می‌شوند، اظهار کرد: اما در بزرگسالان افرادی که انحراف تیغه بینی دارند، آلرژی دارند، و یا آلودگی هوا و گرد و خاک زیاد است مستعد ابتلا به سرماخوردگی<a cold> و سینوزیت هستند.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: در مرحله اولیه سینوزیت که با سرماخوردگی، آبریزش بینی، درد و فشار بر روی صورت، ایجاد می‌شود با مصرف غذای گرم و استراحت، کمپرس آب گرم بر روی صورت، مصرف قطره‌های بینی، آنتی هیستامین و مسکن بهبود می‌یابد.

 عربی افزود: سینوزیت در مرحله حاد با علائمی چون تب بالا و ترشحات چرکی همراه است که برای بهبود آن باید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد، البته آنتی‌بیوتیک به صورت خودسرانه توصیه نمی‌شود چرا که مقاومت میکروبی را بالا می‌برد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان خاطرنشان کرد: برای درمان سینوزیت از بخور گرم باید استفاده کرد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: