کد خبر: ۲۲۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 06
بهداشت محیط، تانکرها و آب آشامیدنی مناطق سیل زده را مدام چک می‌کند و در حال حاضر آبرسانی قسمتی از شهر پلدختر وصل شده است و آب آشامیدنی نیز کاملاً سالم است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در تامین نیروی متخصص و دارو در پلدختر و معمولان مشکلی وجود ندارد از رصد دائم آب آشامیدنی مناطق سیل زده توسط بهداشت محیط خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت امدادرسانی خصوصاً در بخش‌های پزشکی در دو شهر پلدختر و معمولان در چه وضعیتی است و با توجه به اطلاعیه‌هایی که در فضای مجازی مبنی بر نیاز به اعزام پزشک به این استان دست به دست می‌شود، آیا نیاز به پزشک وجود دارد؟ گفت: ما از روزی که سیل آغاز شد و در واقع در ۵ روز گذشته، بیمارستان<Hospital> را در حالت آماده باش قرار دادیم. ۱۴ پزشک و متخصص عمومی فعال هستند و کل پرسنل بیمارستان آماده باش هستند در روز بالای ۲ هزار نفر را ویزیت می‌کنند که شامل بیماران اورژانسی و تصادفی هم می‌شوند. اگر نیاز باشد بیماران را با بالگرد اعزام می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث بهداشت محیط به دلیل نگرانی از بیماری‌های عمومی، از روز اول سیل بهداشت محیط ما آماده باش است، بیان کرد: بهداشت محیط، تانکرها و آب آشامیدنی مناطق سیل زده را مدام چک می‌کند و در حال حاضر آبرسانی قسمتی از شهر پلدختر وصل شده است و آب آشامیدنی نیز کاملاً سالم است.

دکتر ساکی در ادامه بیان کرد: به روستاهایی که ارتباطمان با آنها قطع است نیز از طریق بالگرد سرویس دهی انجام می‌شود و پزشک و تیم امدادی را به آنجا می‌فرستیم. افراد را معاینه می‌کنند و اگر نیاز باشد به بیمارستان می‌آورند. تنها مشکل ما این است که در حال حاضر ۲۷ بیمار دیالیزی داریم که به دلیل غلظت بالای آبی که در شهر هست، دستگاه‌های دیالیز را مستهلک می‌کند و از کار می‌اندازد. تقاضا کرده ایم دو دستگاه دیالیز موبایل به ما بدهند.

وی همچنین از انجام پروژه واکسینه کردن کل شهر بعد از سیل خبر داد و اظهار کرد: عموماً در اپیدمی‌ها ما واکسینه سرخک را انجام می‌دهیم و در این دو شهر علاوه بر آن، واکسینه فلج اطفال <Polio>را هم انجام می‌دهیم. همچنین یک مراقبت دائمی درباره بیماری‌های ناشی از عقرب گزیدگی نیز داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کلینیک تخصصی که راه انداخته ایم و اینکه سپاه پاسداران نیز بیمارستان ۳۲ تختخوابه با تجهیزات فوق تخصصی شامل دستگاه‌های سی تی اسکن، دستگاه‌های مجهز اتاق عمل و آزمایشگاه را راه انداخته اند، مشکلی در خدمات رسانی نداریم. در واقع در امکانات، نیرو و تجهیزات در حال حاضر مشکلی نیست اما در شهر معمولان باید خدمات را بالا ببریم. تاکنون سعی کردیم مشکلی ایجاد نشود.

وی در پایان گفت: در دو شهر معمولان و پلدختر، کل خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌شود. مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: