کد خبر: ۲۲۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 28
سازمان بیمه سلامت با منابع مالی که در اختیار دارد بدهی‌های خود را در سال ۹۶ به صفر رسانده است، به طوری که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طلب خود را دریافت کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل بیمه سلامت از افزایش ۱۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت : سازمان بیمه سلامت با منابع مالی که در اختیار دارد بدهی‌های خود را در سال ۹۶ به صفر رسانده است، به طوری که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طلب خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز درمانی بخش دولتی طلب خود را تا آبان ماه ۹۷ دریافت کرده‌اند و بخش خصوصی نیز به غیر از داروخانه‌ها مطالبات خود را تا پایان مرداد ماه گرفته‌اند.

مدیر عامل بیمه سلامت تاکید کرد: بیمه سلامت در حال پرداخت معوقات داروخانه‌ها(drug stores) در ماه‌های شهریور و مهر ۹۷ است و امیدوارم طلب آن‌ها هرچه سریع‌تر برای پیشگیری از هر گونه مشکل در زنجیره تولید، پخش دارو و خدمات رسانی به مردم پرداخت شود.

موهبتی تاکید کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر مطالبات بخش دولتی را بتوانیم بدهیم و به بیمارستان‌ها و مراکز بخش دولتی کمک بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: همه پولی که به بیمه سلامت داده شده است جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، صنعت داروسازی و تاسیسات پزشکی پرداخت شده است به طوری که از میان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بخش غیر دولتی اختصاص پیدا کرده است.

مدیر عامل بیمه(Insurance) سلامت افزود: آئین‌نامه ارزیابی توسط بیمه سلامت اجرا می‌شود و ممکن است ما شاهد یک سری تغییر رفتار‌ها فراخور سلایق افراد داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به افزایش بودجه بیمه سلامت در سال ۹۸ ادامه داد: با افزایش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرف قرارداد با بیمه سلامت به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این کار در راستای رفع مشکلات احتمالی و کمک به حوزه سلامت انجام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: