کد خبر: ۲۲۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 25
سابقه خانوادگی و وراثت در ابتلا به سردرد‌های میگرنی بسیار مؤثر است، بیشتر مبتلایان به سردرد‌های میگرنی در اعضای فامیل درجه یک خود افرادی دچار این عارضه را دارند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن سردرد گفت: مبتلایان به عارضه سردرد میگرنی با رعایت نکاتی ساده می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

به گزارش شفاآنلاین،منصوره تقاء استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن سردرد ، درباره تفاوت سردرد‌های میگرنی با سایر سردرد‌ها اظهار کرد: سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان معمولاً یک طرفه هستند یا در یک سمت سر بیشتر احساس می‌شوند، این سردرد‌ها می‌توانند با حالت تهوع یا استفراغ<Vomit> و احساس ضربان در سر همراه باشند، فرد در هنگام بروز سردردهای میگرنی نسبت به بو‌هایی خاص، نور یا صدا احساس ناراحتی می‌کند.

طول مدت سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان و کودکان

وی بیان کرد: سردرد‌های میگرنی در بزرگسالان بدون مصرف دارو‌های مسکن حداقل چهار ساعت و حداکثر ۷۲ ساعت طول می‌کشند، در کودکان حداقل زمان این سردرد‌ها ۲ ساعت است.

تأثیر سابقه خانوادگی در ابتلا به سردرد‌های میگرنی

رئیس انجمن سردرد افزود: سابقه خانوادگی و وراثت در ابتلا به سردرد‌های میگرنی بسیار مؤثر است، بیشتر مبتلایان به سردرد‌های میگرنی در اعضای فامیل درجه یک خود افرادی دچار این عارضه را دارند، از دیگر عوامل مؤثر در بروز سردرد‌های میگرنی می‌توان به رژیم غذایی ناسالم، ضربه به سر، ابتلا به بیماری‌های مختلف مغزی، اختلالات هورمونی زنان، کمبود برخی ویتامین‌ها و سوء مصرف مواد اشاره کرد.

تقاء تأکید کرد: مبتلایان به سردرد‌های میگرنی با تنظیم زمان خواب و بیداری خود، مصرف مواد غذایی سالم، پرهیز از استعمال دخانیات مانند سیگار و استفاده از مشروبات الکلی، درمان کم‌خونی، کمبود ویتامین D۳ و فشار خون بالا، محدود کردن زمان استفاده از لوازم الکترونیکی، نوشیدن مایعات به مقدار کافی، قرار دادن سر و بدن در وضعیت مناسب هنگام نشستن، ایستادن و خوابیدن، انجام نرمش‌های کششی گردن و شانه و فعالیت فیزیکی مناسب می‌توانند این عارضه را کنترل کنند.

 شیوع سردرد‌های میگرنی در بین زنان و مردان

وی با اشاره به دقیق نبودن آمار شیوع سردرد‌های میگرنی در بین افراد تصریح کرد: متأسفانه آمار‌ها درباره شیوع سردرد‌های میگرنی در بین  اشخاص چندان دقیق نیست، ولی بر اساس آمار‌های موجود شیوع کلی این عارضه در بین افراد حدود ۱۴، در زنان ۱۸ و در مردان ۶ درصد است.

رئیس انجمن سردرد گفت: طب سنتی و طب سوزنی در برخی از موارد سردرد‌های میگرنی به تسکین این سردرد‌ها<Headaches> کمک می‌کنند.

تقاء یادآوری کرد: جراحی روی عصب‌های حساس شده جمجمه یا عضلات تنها برای بهبود سردر‌های میگرنی بسیار مقاوم به سایر درمان‌ها و در مواردی اندک انجام می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: