کد خبر: ۲۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 25
سال جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که علی رغم ادعاهای دروغین آمریکا که دارو و تجهیزات پزشکی را از دایره تحریم‌های ظالمانه خود استثنا کرده است، مشکلات عدیده ای در مسیر تأمین کالاهای سلامت محور بر مردم کشورمان تحمیل گردیده است
شفاآنلاین>سلامت>راهبردهای هفت گانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در راستای "رونق تولید" در سال ۱۳۹۸ توسط مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام شد.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی، در اولین روز کاری در سال جدید، در راستای پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو<medicine>، راهبردهای هفت گانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در راستای "رونق تولید" در سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد.

در متن این راهبرد آمده است: «ت"ولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم می‌تواند استغنا کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد.(بخشی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸)"

سال جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که علی رغم ادعاهای دروغین آمریکا که دارو و تجهیزات پزشکی را از دایره تحریم‌های ظالمانه خود استثنا کرده است، مشکلات عدیده ای در مسیر تأمین کالاهای سلامت محور بر مردم کشورمان تحمیل گردیده است.

 لیکن با تلاش‌های شبانه روزی فعالان و تأمین کنندگان حوزه تجهیزات پزشکی<Medical Equipment>، مشکل بسیار جدی و حاد در این حوزه به وجود نیامده و انشااله در سال ۱۳۹۸ با توانی افزون‌تر از گذشته، کمبودی در تجهیزات و ملزومات پزشکی اتفاق نخواهد افتاد.

تقویت زیرساخت‌های تولید و صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران، اخذ استانداردهای بین المللی، حضور در بازارهای جهانی و نمایشگاه‌های مطرح بین المللی در سال ۱۳۹۷، زمینه ساز ورود کشورمان در جرگه تولید و صادرات محصولات تجهیزات پزشکی با فناوری‌های روز دنیا گردید که نوید بخش حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و درون زا و تحقق بخش اعتلای کالای ساخت ایران در جهان است.

در سال جدید تمامی همت دولت که در پیام نوروزی ریاست محترم جمهور اعلام شد به رفع کمبودهای کشور و ایجاد شرایط زندگی بهتر و رفاه برای مردم معطوف شده است و بی شک تولید و اقتصاد درونزا مهمترین راهبرد برای اشتغال جوانان و رفع نیازهای کشور است.

اداره کل تجهیزات پزشکی به منظور اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۸ و پیشبرد برنامه‌های دولت و وزارت بهداشت، با تاکید مجدد بر وظایف ذاتی خود که همانا نظارت، تقویت و ارتقای کیفیت و ایمنی عملکرد تجهیزات و ملزومات پزشکی و تأمین نیازهای حوزه سلامت کشور است، راهبردهای ذیل را در رونق تولید در دستور کار قرار خواهد داد:

۱- استفاده از توان بالقوه بخش خصوصی و تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان رکن اصلی تولید به منظور افزایش سهم بازار تجهیزات پزشکی ایران از تولیدات داخلی.

۲- همکاری نزدیک و بین بخشی با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط حوزه تجهیزات پزشکی به منظور کمک به تقویت زیرساخت‌های تولید، افزایش کیفی محصولات با پیاده سازی استانداردهای ملی و بین المللی، پیگیری تامین نقدینگی.

۳- حذف قوانین و مقررات غیر ضرور و غیر مؤثر به منظور تسریع در فرآیندهای اخذ و تمدید مجوز.

۴- سیاست گذاری به منظور ایجاد راهکار عملی برای هدایت کلیه مراکز درمانی دولتی و خصوصی به خرید از تجهیزات پزشکی باکیفیت ایرانی و ترویج فرهنگ خرید از محصولات ساخت ایران.

۵- اجرای برنامه ملی بازسازی و به روزرسانی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مراکز درمانی با استفاده از ظرفیت انجمن‌های تخصصی و تولیدکنندگان داخلی به منظور کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خریدهای غیرضرور.

۶- کمک به توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه تجهیزات پزشکی و تسهیل فرآیندهای مربوطه با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر ارگان‌های مرتبط در این حوزه.

۷- ایجاد مشوق‌های ویژه برای تولیدات صادراتی و کمک به توسعه صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای هدف با رویکرد جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا.».مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: