کد خبر: ۲۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 23
پرستاران همیشه در صف مقدم ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم قرار دارند و با وجود مطالبات یک ساله و حقوق کم همانند یک ایثارگر خدمات ارزشمند و قابل توجهی به بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه می‌دهند
شفاآنلاین>سلامت> شریفی مقدم گفت: قانون بهره‌وری پرستاران با هدف کاهش ساعت کاری، مانند گذشته در سال ۹۸ هم اجرا نمی‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستاری ایران اظهار کرد:  پرستاران همیشه در صف مقدم ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم قرار دارند و با وجود مطالبات یک ساله و حقوق کم همانند یک ایثارگر خدمات ارزشمند و قابل توجهی به بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس پرستاران همگام با رزمندان در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری پررنگی داشتند و با وجود مشکلات زیاد خدمات خوبی در حوزه سلامت به رزمندگان و مجروحان جنگی ارائه داده‌اند.

دبیر کل خانه پرستاری ایران تاکید کرد: پرستاران هنوز تعرفه خدماتی ندارند و متأسفانه قانون تعرفه گذاری خدمات(Services) پرستاری نیز در سال ۹۸  اجرایی نمی‌شود.

شریفی مقدم بیان کرد: قانون بهره‌وری که با هدف کاهش ساعت کاری پرستاران به تصویب رسید هنوز بعد از چندین سال در کشور اجرا نمی‌شود و همین مسئله باعث فرسودگی پرستاران به دلیل کار زیاد و اضافه‌کاری اجباری شده است.
کاهش جایگاه پرستاران در بیمارستان‌ها

وی اظهار کرد: پرستاران در مقابل حقوق ناچیزی که دریافت می‌کنند بیشترین خدمات را به بیماران و مراجعه کنندگان مراکز درمانی ارائه می‌دهند و متأسفانه نه تنها جایگاه آن‌ها در بیمارستان‌ها مناسب نیست بلکه رتبه آن‌ها در مراکز درمانی کاهش پیدا کرده است.

دبیر کل خانه پرستاری ایران افزود: در سال جدید هنوز وضعیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران مشخص نیست، امیدوارم با پیگیری‌های انجام شده اجازه صدور صلاحیت حرفه‌ای به سازمان(Organization) نظام پرستاری داده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: