کد خبر: ۲۲۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
عمل جراحی آنوریسم مغزی بازیلار (basilar) در مجتمع آموزشی درمانی پیامبراعظم (ص) بندرعباس جان بیمار هرمزگانی را از مرگنجات جان بیماری با عمل جراحی آنوریسم مغزی حتمی نجات داد
شفاآنلاین>سلامت> فشار خون یکی از مهمترین از عوامل ایجاد کننده آنوریسم و سیگار کشیدن و چاقی از عوامل تشدید کننده آن است.

به گزارش شفاآنلاین، عمل جراحی آنوریسم مغزی بازیلار (basilar) در مجتمع آموزشی درمانی پیامبراعظم (ص) بندرعباس جان بیمار هرمزگانی را از مرگنجات جان بیماری با عمل جراحی آنوریسم مغزی حتمی نجات داد.

جراح مغز و اعصاب گفت: بیمار، آقای میانسالی بود که با افت سطح هوشیاری به بیمارستان میناب مراجعه و پس از اقدامات اولیه به مجتمع پیامبر اعظم(ص) بندرعباس اعزام شد.

دکتر پاشاپور افزود: در بررسی‌های تکمیلی و انجام سی تی آنژیوگرافی، وجود آنوریسم تیپ بازیلار مشخص و بیمار حدود 5 ساعت تحت عمل کلیپ آنوریسم قرار گرفت و در نهایت آنوریسم مسدود و بیمار به بخش مراقبتهای ویژه منتقل و پس از چند روز با حال عمومی خوب از بیمارستان(Hospital) مرخص شد.

وی با بیان اینکه بیمار سابقه فشار خون و مصرف (Consumption)دخانیات را داشته گفت: فشار خون یکی از مهمترین از عوامل ایجاد کننده آنوریسم و سیگار کشیدن و چاقی از عوامل تشدید کننده آن است.

آنوریسم مغزی یک بیرون زدگی به صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است که در صورت پارگی و خونریزی جان بیمار را به خطر می‌اندازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: