کد خبر: ۲۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
بوی بد ادرار، درد هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار، تب و سستی نشانه‌هایی از عفونت هستند؛ اگر در قسمت پایینی کمر درد دارید، می‌تواند عارضه نفریت باشد که کمی جدی‌تر از عفونت مجاری ادرار معمولی است
شفاآنلاین>سلامت>یک اورولوژیست گفت: رژیم غذایی‌ اهمیت زیادی در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری دارد پس برنامه غذایی را با دقت تنظیم کنید.

به گزارش شفاآنلاین،حسین محمدی‌نیا اورولوژیست اظهار کرد: برای کنترل دیابت باید شیوه زندگی را تغییر داد؛ عفونت<Infection> مجاری ادرار مداوم در بیماران دیابتی می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد و ممکن است باعث آسیب به کلیه‌ها شود.

این اورولوژیست بیان کرد: بیماری عصب (نوروپاتی) مثانه که در اثر دیابت ایجاد می‌شود، می‌تواند بیماران دیابتی را بیشتر مستعد عفونت مجاری ادراری کند؛ پیشگیری از عفونت مجاری ادراری در بیماران دیابتی، به طور کلی دارای ۲ بخش است، اقدام اولیه کنترل قند خون و قسمت دوم سنجش‌های عمومی پیشگیری از عفونت مجاری ادراری است که شامل بهداشت فردی و هر بار تخلیه‌ کامل مثانه است.

روش‌های پیشگیری از عفونت مجاری ادرار

محمدی‌نیا ادامه داد: برای پیشگیری از عفونت مجاری ادرار باید قند خون ناشتا را بررسی کنید؛ این کار به شما می‌گوید قند خون شما به چه اندازه کنترل می‌شود، قند خون ناشتا در یک فرد معمولی بین ۱۱۰-۷۰ است، پزشکتان می‌تواند به شما بگوید که نیاز است قند خونتان را در چه اندازه‌ای نگه دارید و احتمالا به شما خواهد گفت که آن را حدود ۱۳۰ نگه دارید، هدف کلی این است که آن را در میزان طبیعی قند خون یک فرد غیر دیابتی تنظیم کنید.

وی افزود: اگر شما فردی هستید که قند خونتان در صبح خیلی پایین می‌آید، موضوعی نگران کننده است؛ در این موارد پزشک ممکن است بگوید که قند خون ناشتایتان را کمی بالاتر نگه دارید، دارو‌های خوراکی دیابت را به طور منظم مصرف کنید، اگر انسولین تزریق می‌کنید، در مصرف lantus هنگام خواب و humulin یا Humalog قبل از غذا، بسته به قند خونتان، دقیق باشید، همیشه یک دفترچه با خود همراه داشته باشید تا در آن قند خون<Blood glucose> و تزریقات انسولین را یادداشت کنید.

 این اورولوژیست تشریح کرد: رژیم غذایی‌تان را با دقت برنامه ریزی کنید، یک رژیم سالم به رژیم یک فرد دیابتی بسیار نزدیک است؛ شما باید در هر وعده پروتئین، کربوهیدرات و چربی داشته باشید، می‌توانید سبزیجات سبز تیره و میوه جات را نیز در رژیم غذایی‌تان بگنجانید، در رژیم دیابتی، تناسب نکته‌ اصلی است.

پیشگیری از عفونت مجاری ادراری

 محمدی‌نیا درباره راه پیشگیری از عفونت مجاری ادراری گفت: تمیز باشید، بهداشت فردی مهم‌ترین جنبه در پیشگیری است؛ مثانه تان را تخلیه کنید، تخلیه‌ کامل مثانه در هر بار دستشویی رفتن بسیار ضروری است،  آب بنوشید، نوشیدن آب نیز می‌تواند به تخلیه‌ سیستم ادراری کمک کند.

وی ادامه داد: اگر به عفونت مبتلا شده‌اید، برای درمان با آنتی بیوتیک، باید به پزشک مراجعه کنید، بعضی اوقات پزشک ممکن است پس از درمان عفونت حاضر، آنتی بیوتیک پیشگیری کننده تجویز کند، مخصوصا اگر عفونت مداوم باشد.

این اورولوژیست گفت: مراجعه منظم به پزشک برای کنترل دیابت و بررسی هموگلوبین a۱ C، نیز برای کنترل قند خون مفید است که در کل می‌تواند شانس بروز عفونت‌ها، از جمله عفونت مجاری ادراری را کاهش دهد،  مراقب علائم عفونت باشید تا در صورت بروز عفونت مجاری ادراری، بتوانید به سرعت عمل کنید.

 محمدی نیا یادآوری کرد: بوی بد ادرار، درد هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار، تب و سستی نشانه‌هایی از عفونت هستند؛ اگر در قسمت پایینی کمر درد دارید، می‌تواند عارضه نفریت باشد که کمی جدی‌تر از عفونت مجاری ادرار معمولی است، درد کمر در قسمت‌های پایین، می‌تواند ناشی از بیماری‌های دیگر از جمله سنگ کلیه نیز باشد.وکیل ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: