کد خبر: ۲۲۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
مریض‌خانه دولتی نخستین بیمارستان ایران است و فردی به نام "علی اکبر خان نفیسی"، معروف به ناظم‌الاطبا اولین پزشک ایرانی بود که در این بیمارستان شروع به کار کرد
شفاآنلاین>سلامت>مریض‌خانه دولتی اولین بیمارستانی که به همت میرزاتقی‌خان امیرکبیر در ایران ساخته شد و نخستین پزشک ایرانی هم در آنجا طبابتش را آغاز کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مریض‌خانه دولتی یا بیمارستان<Hospital> سینای امروزی به دستور ناصرالدین شاه و پس از سفرش از اروپا در سال ۱۲۵۴ ساخته شد. در این دوران امیرکبیر عمارت‌های بسیار ساخت که یکی از آنان «مریض‌خانه دولتی» بود که بنایش در ۱۲۶۶ آغاز و در ربیع الاول ۱۲۶۸ افتتاح شد. این مریض‌خانه، دواخانه مخصوص هم داشت.

بنابر اعلام سازمان نظام پزشکی، مریض‌خانه دولتی نخستین بیمارستان ایران است و فردی به نام "علی اکبر خان نفیسی"، معروف به ناظم‌الاطبا اولین پزشک ایرانی بود که در این بیمارستان شروع به کار کرد.

اکنون با گذشت بیش از ۱۳۰ سال از تأسیس مریض‌خانه دولتی، این بیمارستان همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و یکی از مهم‌ترین مراکز ارجاع بیماران<patients> ترومایی در سراسر کشور و همچنین از مراکز بزرگ‌ در زمینه جراحی ترمیمی و پیوند اعضا محسوب می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: