کد خبر: ۲۲۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
بارندگی اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می‌شود طی هفته آینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت‌ها متعادل و کاهشی شود
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز برداشت سیب زمینی و پیاز از استان‌های تولیدی خبر داد و گفت که در روزهای آینده قیمت سیب زمینی و پیاز کاهش پیدا کرد.

به گزارش شفاآنلاین، طی هفته اخیر قیمت سیب زمینی و پیاز<an onion> افزایش یافته بود و گفته می‌شد که کمبود مقطعی عامل این نوسانات در بازار بوده است.

حسین اصغری در این باره گفت: بارندگی اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می‌شود طی هفته آینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت‌ها متعادل و کاهشی شود.

وی افزود: متأسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تأثیر منفی بر بازار عرضه محصولات سبزی و صیفی که عمدتاً فساد پذیر هستند بر جای می‌گذارد.

مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: میزان تولید سیب زمینی در کشور ۵ میلیون تن در سال بوده و تولید پیاز به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گوجه فرنگی به ۶ میلیون تن و خیار به ۳ میلیون تن در سال می‌رسد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اصغری با اشاره به اینکه در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچگونه مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تأمین می‌شود.

وی گفت: افزایش صادرات محصولات سبزی و صیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسائلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه‌ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: