کد خبر: ۲۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 20
مهمترین مواد معدنی استخوان کلسیم و فسفر هستند. این دو نقش عمده ای در ایجاد استحکام استخوان ایفا می کنند. جوش خوردن استخوان نیازمند مقادیر کافی از این دو ماده معدنی هستند
شفا آنلاین>سلامت>جوش خوردن استخوان : در شکستگی استخوان داشتن تغذیه مناسب و کامل برای جوش خوردگی لازم است. همچنین استفاده از برخی مکمل های غذایی و داروها در کنار تغذیه مناسب می تواند روند جوش خوردگی را تسریع کند.

مهمترین این مکمل ها و داروها عبارتند از:
مواد معدنی:

کلسیم و فسفر :
به گزارش شفا آنلاین:مهمترین مواد معدنی استخوان کلسیم <Calcium bone>و فسفر هستند. این دو نقش عمده ای در ایجاد استحکام استخوان ایفا می کنند. جوش خوردن استخوان نیازمند مقادیر کافی از این دو ماده معدنی هستند. بدن یک فرد بالغ در حالت عادی به روزی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. ولی در زمان شکستگی نیاز بدن شما به کلسیم بیشتر شده و به روزی ۱۵۰۰ میلی گرم می رسد. همچنین یک فرد بالغ روزانه به ۷۰۰ میلی گرم فسفر نیاز دارد.

روی :
روی به تشکیل کال (جوشگاه شکستگی)، تولید پروتئین های استخوانی مانند کلاژن و در نهایت به جوش خوردن استخوان کمک می کند. آقایان روزانه حداقل به ۱۱ میلی گرم و خانم ها ۸ میلی گرم روی نیاز دارند.

منیزیم :
منیزیم یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از آنزیم هایی است که در متابولیسم استخوان نقش دارند. جهت متابولیسم وحمل کلسیم در بدن وجود آن لازم است. آقایان روزانه به میزان ۴۲۰ و خانم ها ۳۲۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارند.

ویتامین ها :
ویتامین D :

دریافت مقدار کافی ویتامین D کمک می کند که کلسیم و فسفر مورد نیاز برای جوش خوردن استخوان را جذب کنید. بالغین روزانه حداقل به ۶۰۰ واحد ویتامین D نیاز دارند و در سنین بالای ۷۰ سال این نیاز به حداقل ۸۰۰ واحد در روز می رسد.

ویتامین C :
ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش ورم اطراف محل آسیب دیده می شود. همچنین وجود این ویتامین برای تولید کلاژن (نوعی پروتئین که نقش مهمی در ساختار استخوان دارد) ضروری است همچنین ویتامین C بهبودی زخم را تسریع می کند. آقایان روزانه حداقل به ۹۰ میلی گرم و خانم ها به ۷۵ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند.

ویتامین K :
ویتامین K سلول های استئوکلاست (استخوان خوار) را مهار و سلول های استئوبلاست (استخوان ساز) را تحریک به استخوان سازی می کند. همچنین تولید پروتئین استئوکلسین(نوعی پروتئین در استخوان) وابسته به وجود این ویتامین می باشد. آقایان روزانه حداقل به ۱۲۰ میکروگرم و خانم ها به ۹۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارند.

پروتئین :
استخوان از یک داربست پروتئینی تشکیل شده که روی آن مواد معدنی حاوی کلسیم رسوب کرده است. پس پروتئین ها یکی از مواد مهم تشکیل دهنده استخوان ها هستند و بدن شما برای تسریع در جوش خوردن شکستگی به پروتئین بیشتر نیاز دارد. علت اصلی نیاز شما به پروتئین این است که پروتئین، آمینواسیدهای ضروری (آمینواسیدهایی که بدن انسان به تنهایی نمی تواند بسازد) را به بدن می رساند

پزشک آنلاین
.مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: