کد خبر: ۲۲۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 13
با توجه به اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد جامعه از مخاطرات و آسیب های اجتماعی از عوارض «ترقه بازی» خوشبختانه این گونه آسیب ها و خطرات روند نزولی خود را طی می کند به طوری که امیدواریم امسال در خراسان رضوی شاهد هیچ گونه حوادث تاسف باری در این باره نباشیم
شفا آنلاین>حوادث>طبق هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی، هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال که اقدامات آن ها موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان شود بازداشت می شوند و تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.


به گزارش شفا آنلاین:رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با بیان این مطلب  گفت: با توجه به اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد جامعه از مخاطرات و آسیب های اجتماعی از عوارض «ترقه بازی» خوشبختانه این گونه آسیب ها و خطرات روند نزولی خود را طی می کند به طوری که امیدواریم امسال در خراسان رضوی شاهد هیچ گونه حوادث تاسف باری در این باره نباشیم.

سرهنگ محمد بوستانی با تاکید بر نقش مهم خانواده ها برای کاهش صدمات و خطرات ناشی از ترقه بازی یا استفاده از مواد محترقه غیرمجاز خاطرنشان کرد: توصیه ها، هشدارها و آگاه سازی فرزندان از عواقب ترقه بازی، نقش به سزایی در سیر نزولی حوادث خطرناک طی سال های گذشته داشته و طی امسال نیز بسیاری از فروشندگان مواد محترقه، دیگر دست از اقدامات هنجارشکنانه برداشته اند و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به هیچ وجه، مخالف شادی مردم نیست بلکه در این گونه شادمانی ها در کنار شهروندان قرار می گیرد و با شادمانی آنان دلشاد خواهد شد اما نباید برخی افراد به بهانه شادی، دست به هنجارشکنی بزنند و قوانین کشور را نادیده بگیرند چرا که بسیاری از معاندان و دشمنان نظام از هم اکنون با ترفندهای نخ نمای خود سعی دارند با تبلیغات گسترده و به بهانه برگزاری مراسم سنتی، بعضی از جوانان و نوجوانان را با جملات فریبنده به کوچه و خیابان بکشانند تا از وجود آن ها  بهره برداری‌های سیاسی بکنند.

سرهنگ بوستانی با اشاره به این که این گونه تبلیغات رسانه ای دیگر کهنه شده است، افزود: امروز فرزندان ملت در نیروی انتظامی همراه و همدم مردم هستند و به عنوان پلیسی اجتماعی و جامعه محور به خدمتگزاری خود برای تامین آسایش و امنیت شهروندان ادامه می دهند.

وی با بیان این که طی روزهای گذشته همفکری و هم افزایی بین نهادها و سازمان های دخیل در موضوع چهارشنبه آخر سال، صورت گرفته است، گفت: ما نیز در کنار مردم هستیم و «امنیت» را برای شادمانی آن ها فراهم می کنیم ولی هیچ کس ایجاد مزاحمت برای مردم و به ویژه بانوان را از طریق انفجار مواد محترقه یا اخلال در نظم عمومی از طریق راه بندان و آلودگی های صوتی   برنمی تابد و به یقین پلیس مقتدرانه با این هنجارشکنی ها برخورد می کند

. سرهنگ محمد بوستانی همچنین به بازداشت هنجارشکنان تا پایان سال و تشکیل پرونده قضایی برای متهمان اخلال در نظم  و آسایش عمومی اشاره کرد و افزود: اگر افرادی بخواهند از برگزاری این گونه مراسم به موج سواری بپردازند و سوءاستفاده کنند به یقین با قاطعیت دستگاه قضا و پلیس روبه رو می شوند. وی بار دیگر به خریداران و فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز توصیه کرد: دست از اعمال خلاف قانون بردارند چرا که در صورت مشاهده این گونه جرایم، بلافاصله طبق هماهنگی های صورت گرفته فروشگاه آنان پلمب می شود و فروشنده تحت پیگرد قرار می گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی تاکید کرد: افرادی که با ترقه یا هر وسیله دیگری موجب بروز خسارت های مالی و جانی و حتی معنوی شوند، با دستور قضایی بازداشت می شوند و باید این خسارت ها را که برخی مواقع عناوینی مانند قتل عمد را در پی دارد جبران کنند اگرچه گاهی این گونه حوادث عاقبت وحشتناکی مانند قصاص نفس را به دنبال خواهد داشت. بنابراین خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندانشان باشند تا خدای ناکرده به سرنوشت برخی افرادی که در سال های گذشته به اتهام قتل عمد دستگیر شدند، دچار نشوند. وی در پایان از شهروندان خواست هرگونه فروش مواد محترقه را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.خراسان

سیدخلیل سجادپور-

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: