کد خبر: ۲۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 10
به مناسبت هفته درختکاری و در راستای توسعه فضای سبز و حفظ آن ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان قرچک غرس می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی>سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تمام فضاهایی که در شهرستان‌های استان در قالب زمین‌های‌های ملی محسوب می‌شود باید به پارک جنگلی تبدیل شود.

به گزارش شفاآنلاین، احمد طاهری عصر یکشنبه در مراسم درختکاری<planting trees> در پارک جنگلی زیباشهر و با حضور مسئولین شهرستان اظهار داشت: سرانه فضای سبز برای شهرستان قرچک ۱۰ متر مربع است، که این رقم برای شهرستانی با داشتن جمعیت فراوان، سرانه مناسبی نیست. در حالی که در استان تهران و شهرستان‌های آن سرانه فضای سبز باید حداقل به ۱۵ متر مربع برسد.

وی با طرح پیشنهادی مبنی بر تبدیل اراضی ملی به پارک جنگلی افزود: ما برای جنگل کاری و ایجاد پارک جنگلی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و در اراضی که از سوی مسئولان شهرستان‌ها به منابع طبیعی معرفی شود اقدامات لازم برای تبدیل به پارک جنگلی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: منابع طبیعی تمام تلاش خود را به کار گرفته که در شهرستان‌ها، مردم از مکان‌ها و پارک‌های جنگلی مناسب استفاده کنند، اما مسئولین باید طبق ضوابط و مقررات پیش بروند. ما نمی‌توانیم منابع ملی را با سند واگذار کنیم، سند به نام دولت و سازمان جنگل‌هاست، اما می‌توان بهره‌برداری از آنها را در قالب پارک‌های جنگلی به شهرداری‌ها واگذار کرد.

لازم به ذکر است به مناسبت هفته درختکاری و در راستای توسعه فضای سبز و حفظ آن ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان قرچک غرس می‌شود. ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: