کد خبر: ۲۲۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019March 10
دانش آموختگان ایرانی تحصیل کرده در خارج از کشور در داخل به سادگی جذب بازار کار نمی شوند، از این رو برای جلوگیری از سرخوردگی آنها بهتر است که به کشور بازنگردند
شفاآنلاین>سلامت> مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور در کشور مقصد راه های کمک به وطن خود را پیدا کنند، از این رو مخالفتی با ماندن آنها در خارج از کشور نیست .

به گزارش شفاآنلاین، حجت‌الاسلام ابومحمد مرتضوی اظهار کرد: دانش آموختگان ایرانی تحصیل کرده در خارج از کشور در داخل به سادگی جذب بازار کار نمی شوند، از این رو برای جلوگیری از سرخوردگی آنها بهتر است که به کشور بازنگردند.

وی همچنین درباره مهاجرت(Migration) دانشجویان ایرانی به خارج از کشور افزود: باتوجه به جایگاه دانشگاه های جهان، وضعیتی پولی کشور و تهیه ارز، مهاجرت دانشجویان به کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل کاهش داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان(Students) ایرانی خارج از کشور یادآورشد: آمار مهاجرت دانشجویان به آمریکا به نسبت سال های گذشته ثابت مانده است.
به گفته حجت الاسلام مرتضوی، مهاجرت نخبگان به کشورهای اروپایی و آمریکا در سال گذشته افزایش داشته است.

**همکاری های منطقه ای عاملی برای امنیت بیشتر است
وی با اشاره به اینکه لزوم همکاری های علمی با سایر کشورها مختص به شرایط تحریم نیست، اظهار کرد: ارتباطات بین المللی علمی باید در تمامی حوزه ها با کشورهای همسایه انجام شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه گفت: سوژه های بسیاری در خصوص ارتباط با نخبگان سایر کشورها وجود دارد که می توانند در شرایط مختلف به عامل خطر ساز تبدیل شود.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: همکاری های منطقه ای عاملی برای جلوگیری از تحریکات امنیتی است.

وی با اشاره به ظرفیت نهان ایران و کشورهای همسایه برای افزایش همکاری ها، گفت: ظرفیت نهفته فراوانی در امکانات کشورهای همسایه و ایران وجود دارد که لزوم افزایش همکاری ها را افزایش می دهد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: