کد خبر: ۲۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 17
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان این که بیش از 50 درصد طلاق ها ناشی از اختلالات جنسی است به بیان علل تماس جنسی دردناک پرداخت.

دکتر آتوسا شادابی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: درد هنگام دخول ناشی از 3علت است که یکی از آنها علت سطحی است که شامل اختلالات موجود در سطح پوست و مخاط آن ناحیه،التهابات پوستی و عفونت های زنان می باشد.

وی علل واژینال را از دیگر علل تماس جنسی دردناک دانست و گفت: این امر یعنی درد در ناحیه واژن که ناشی از تماس آلت جنسی مردان با مخاط واژن است که در اکثر اوقات بعد از یائسگی به دنبال خشکی مخاط واژن است.

استادیار دانشگاه با بیان این که استفاده ازژل های لغزنده ساز راه بر طرف کردن خشکی مخاط واژن است در عین حال تصریح کرد: علل عمقی عامل سوم تماس های جنسی دردناک است که همزمان با دخول در ناحیه دیواره تحتانی واژن،سقف یا دهانه رحم درد ایجاد می شود.

به گفته وی معمولأ به دنبال عفونت های لگنی،دردهای لگنی،تغییر شکل های رحم یا عمل های جراحی قبلی که منجر به چسبندگی رحم می شود منجر به بروز ایجاد درد هنگام نزدیکی می شود.

شاداب، واژینیسموس را یک عامل تماس های جنسی دردناک اعلام و تأکید کرد: در برخی از خانم ها حین دخول، عضلات انتهای واژن به صورت ناخودآگاه سفت می شود و مانع از دخول می شوند که به دنبال آن مقاربت دردناک خواهد بود که به این امر واژینیسموس گفته می شود.

وی هشدار داد: علل روانی که می تواند ناشی از سوانح جنسی و به علت عدم آموزش های لازم موجب ترس از برقراری نزدیکی شود با مرور زمان منجر به کاهش روابط جنسی همسران خواهد شد.

عضو جامعه جراحان ایران و اروپا توصیه کرد: راهکار مقابله با درمان واژینیسموس، فیزیوتراپی های لگن است و دیگری نیز آموزش به فرد در خصوص شناختن ناحیه تناسلی و عضلات واژن فرد می باشد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار تأکید کرد: در صورت بروز مقاربت های دردناک بهتر است به یکی از متخصصین اورولوژی یا زنان مراجعه شود تا از نظر وجود بیماری در این ناحیه مطمئن شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از بیماری های مقاربتی یا غیر مقاربتی،عفونت های قارچی و میکروبی،التهابات پوستی،استفاده مکرر از ژل های شستشوی واژن و دیگر شوینده های بهداشتی علاوه بر بروز واکنش های آلرژیک منجر به ایجاد درد در ناحیه خارجی بخش تناسلی و مقاربت های دردناک می شود.

وی با اشاره به این که بیش از 50درصد طلاق ها ناشی از اختلالات جنسی است خاطرنشان کرد: اما عوامل مختلف  مانع بیان آن می شود و در اکثر مواقع زوجین به علت جدایی انگ عدم وجود تفاهم به یکدیگرمی زنند.

شاداب تأکید کرد: در حالی که یک ارتباط جنسی موفق در 90درصد مواقع یک ارتباط موفق خانوادگی را به دنبال خواهد داشت.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: تماس های جنسی دردناک یک آیتم خیلی کوچک در اختلالات جنسی است در حالی که اختلالات جنسی طیف بسیار وسیعی را از لحاظ بیماری های ارگانیک و غیر ارگانیک تشکیل می دهد.

به گفته وی  تشخیص نوع بیماری یک تیم چند تخصصی را می طلبد تا مشکلات جنسی یک زوج به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: