راهاندازی این سامانه الکترونیکی با هدف یکپارچهسازی اطلاعات خدمات پس از فروش شرکتها و دسترسی آنلاین دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی و شرکتها به وضعیت خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی انجام شده است
شفاآنلاین>سلامت> رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی گفت: سامانه الکترونیکی ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی با هدف یکپارچهسازی اطلاعات و ثبت الکترونیکی رضایتمندی و شکایات، در همایش ملی تجهیزات پزشکی رونمایی شد.به گزارش شفاآنلاین، نسیم تربتی از رونمایی سامانه الکترونیکی ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی در همایش ملی تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار کرد: راهاندازی این سامانه الکترونیکی با هدف یکپارچهسازی اطلاعات خدمات پس از فروش شرکتها و دسترسی آنلاین دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی و شرکتها به وضعیت خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی انجام شده است و دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی میتوانند رضایتمندی محصولات و شکایاتی که در این زمینه وجود دارد را به صورت الکترونیکی به اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام کنند.تربتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1398، شرکتهای تجهیزات پزشکی باید در حوزههای تولید و واردات، مدارک و مستندات مرتبط با خدمات پس ازفروش را طبق دستورالعمل خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی(medical) در این سامانه بارگذاری کنند؛ کارشناسان مربوطه، این مدارک را به صورت الکترونیکی بررسی و پس از تایید از سوی کارشناس مسئول خدمات پس از فروش، امتیاز نهایی شرکت اعلام و در پورتال imed.ir قابل مشاهده خواهد بود. وی تصریح کرد: مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی نیز میتوانند به طور مستقیم میزان رضایتمندی خود از خدمات پس از فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی را در این سامانه اعلام کنند که همین امر در امتیاز شرکتها تاثیرگذارخواهد بود. رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی تاکید کرد: اگر در طی سال، رضایتمندیها افزایش یا کاهش پیدا کند، امتیاز خدمات پس از فروش شرکت تغییر خواهد کرد و چنانچه شرکتی حداقل امتیاز را کسب نکند، موضوع توسط اداره کل تجهیزات (Equipment)پزشکی پیگیری خواهد شد، همچنین این نظارتها موجب بهبود ارائه خدمات پس از فروش به مراکز درمانی و مشتریان خواهد شد. تسنیم