کد خبر: ۲۲۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 27
خال که در اصطلاح پزشکی نووس نامیده می شود دسته هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط تیره و کوچک درپوست ظاهر می شوند و در اندازه و رنگ های مختلف هستند
شفا آنلاین>سلامت>خال های صورت و بدن معمولا ظاهر تیره رنگ و یکپارچه ای دارند و اغلب از پوست بیرون زده اند. خال های غیرمعمولی معمولا نسبت به خال های معمولی بزرگ تر هستند و رنگ و لبه های نامنظمی دارند. این خال ها پیش سرطانی در نظر گرفته می شود و احتمال تبدیل آنها به سرطان پوست ملانوم نسبت به خال های معمولی<Typical mites> بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاین:خال که در اصطلاح پزشکی نووس نامیده می شود دسته هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط تیره و کوچک درپوست ظاهر می شوند و در اندازه و رنگ های مختلف هستند.

خال ها عموما بر روی صورت، دست، پا و نیم تنه ظاهر می شود، اما می توانند در هر جایی از بدن بوجود بیایند.اگر چه اغلب خال های پوستی بی ضرر و بی خطر هستند، در موارد نادر پیش سرطانی می شوند و باید با جراحی آنها را برطرف کرد. بعضی از بیماران ترجیح می دهند با استفاده از روش های برداشتنخال صورت و بدن به شکل طبیعی یا با جراحی یا با لیزر بنا به دلایل زیبایی خال های خوش خیم خود را بردارند.

خال های پوستی معمولا ظاهر تیره رنگ و یکپارچه ای دارند و اغلب از پوست بیرون زده اند. خال های غیرمعمولی معمولا نسبت به خال های معمولی بزرگ تر هستند و رنگ و لبه های نامنظمی دارند. این خال ها پیش سرطانی در نظر گرفته می شود .

پزشک آنلاین
دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: