کد خبر: ۲۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 26
تربچه سیاه‌ دارای خواص فراوانی برای سلامت انسان است و اضافه کردن آن به مصرف رژیم غذایی می‌تواند به‌طرف طرق مختلف به بهبود سطح کلی سلامت شما کمک کند
شفاآنلاین>سلامت> تربچه سیاه‌ دارای خواص فراوانی برای سلامت انسان است و اضافه کردن آن به مصرف رژیم غذایی می‌تواند به‌طرف طرق مختلف به بهبود سطح کلی سلامت شما کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از مزایای سلامت از این سبزی عبارتنداز: توانایی در بهبود عملکرد کبد، کنترل سطوح هورمون بدن، کنترل فشارخون، کاهش کلسترول، تقویت پوست و سلامت مو، بهبود فرایند هضم، درمان یبوست و نفخ، جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن پوست، تقویت خلق‌وخو و روحیه، کاهش شانس ابتلا به سنگ‌های صفراوی و سم‌زدایی بدن.

بهبود سلامت تیروئید

اگر از پرکاری تیروئید رنج می‌برید یا با بیماری گریوز آشنا شده‌اید، استفاده از این سبزی در آشپزی شما می‌تواند به تنظیم میزان هورمونی و بهبود سلامت تیروئید کمک کند.

سلامت پوست

با خواص ضدعفونی‌کننده و سطوح بالای ویتامین‌های گروه B و ویتامین E، این سبزی می‌تواند سلامت پوست شما را از در مقابل شرایط التهابی محافظت کند و همچنین باعث جلوگیری از ابتلای به عارضه استرس(Stress) اکسیداتیو می‌شود که می‌تواند به بروز چین‌وچروک، لکه‌های مربوط به سن و لکه‌های ناخواسته در فرد مبتلا منجر شود.

تقویت سیستم‌ایمنی

مقادیر خوب ویتامین C در این سبزی‌ به این معنی است که سطوح سیستم ایمنی بدن شما در برابر پاتوژن‌های ناخواسته، باکتری‌ها و سموم است، افزاش می‌یابد.

تضمین عملکرد کبد

گلوتاتیون یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن است و مسئول اطمینان از اینکه کبد توکسین‌های زیادی را در خود تجمع نمی‌دهد. با این‌حال، با افزایش سن و کاهش میزان گلوتاتیون، مصرف مواد غذایی مانند تربچه سیاه که می‌تواند این سطوح را افزایش دهد، برای حفظ سلامتی مهم‌ است.

ضد سرطان

برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها در این سبزی، مانند آنتوسیانین‌ها، می‌توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد کمک کنند که همین امر می‌تواند خطر سرطان و احتمال بروز بیماری‌های مزمن را در فرد مصرف‌کننده این سبزی کاهش دهد.

کاهش وزن(Weight Loss)

این سبزی بسیار کم‌ کالری است اما دارای مقادیر نسبتا بالایی فیبر رژیمی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به مصرف کلی کالری شما احساس سیری کنید. این امر به‌نوبه خود سبب کاهش وزن و بهبود میزان متابولیسم بدن شما خواهد شد.

کاهش کلسترول و فشارخون

مطالعات نشان داده‌اند که این سبزی غیرمعمول می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند و فشارخون شما را در محدوده سالمی نگه دارد که همین امر باعث کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز(تصلب‌شرائین)، حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: