کد خبر: ۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 17
شفا آنلاین-رییس سازمان غذ و دارو از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بصورت سراسری در کشور، مصرف ریتالین کاهش چشمگیری می یابد.
به گزارش شفا آنلاین،از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «رسول دیناروند» در رابطه با درخواست وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ضابطه مندی فروش ریتالین در داروخانه ها افزود: داروخانه ها اکنون سخت گیری هایی در مورد فروش این دارو دارند، اما این اقدام را باید به صورت جدی تری پیگیری کنیم.

وی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک را یکی از زیرساخت های لازم جهت کاهش فروش غیرقانونی ریتالین عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه این سازمان، در سال جاری اجرای همین طرح، ابتدا به صورت پایلوت و سپس به سراسری است.

رییس سازمان غذ و دارو ادامه داد: اکنون فروش ریتالین در داروخانه ها ضابطه مند است اما از آنجاییکه این دارو به صورت گسترده برای سوءمصرف استفاده می شود باید به صورت جدی تری موضوع را پیگیری کنیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: قرص های ریتالین در وهله اول برای درمان یکی از انواع اختلال بیماری های روانی دوران کودکی به نام «بیش فعالی همراه با نقص توجه» استفاده می شد، در مواقعی نیز توسط پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به «حمله خواب» تجویز می شود اما برخی از افراد به صورت خودسرانه برای بیدار ماندن در شب های امتحان از قرص های ریتالین مصرف می کنند که با عوارض بسیاری همراه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: