کد خبر: ۲۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 22
با راه اندازی مراکز کلینیک مشاوره ویژه بیماران نادر و خانواده‌های آنها، این خدمات به‌صورت کاملا رایگان به این قشر ارائه می‌شود تا از نظر اختلالات روانی دچار مشکل نشوند
شفاآنلاین>سلامت>افروز گفت: مراکز کلینیک مشاوره ویژه بیماران نادر در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین،غلامعلی افروز روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: بیماران  اظهار کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مسائل روحی روانی ممکن است در طول درمان دچار اختلالات روان پزشکی و پریشانی شوند به همین دلیل بنیاد بیماران نادر در راستای رفع مشکلات روانی و اختلالات روحی کلینیک مشاوره روانشناسی را راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مراکز کلینیک مشاوره ویژه بیماران نادر و خانواده‌های آنها، این خدمات به‌صورت کاملا رایگان به این قشر ارائه می‌شود تا از نظر اختلالات روانی دچار مشکل نشوند.

تدوین پیش نویس راه‌اندازی کلینیک‌های مشاور

افروز تأکید کرد: راه‌اندازی کلینیک مشاوره روانشناسی علاوه بر بیماران نادر و خانواده‌های آن‌ها به عموم مردم نیز خدمات خوبی با تعرفه دولتی ارائه خواهد داد،‌ در حال حاضر در حال تدوین پیش نویسی برای راه‌اندازی این مراکز در سراسر کشور هستیم و به زودی دستورالعمل آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: بیماران نادر و صعب‌العلاج دچار مشکلاتی مختلف در زمینه درمان و حتی تأمین هزینه‌های دارویی هستند و در این میان خانواده آن‌ها نیز از این مسئله مستثنی  نیستند.

وی بیان کرد: به‌طور مثال بیماران نادر که در ستون فقرات<spinal cord> یا پوست دچار مشکلات عدیده‌ای هستند  از نظر روانی ممکن است دچار مشکلات روانپریشی شوند و همین مسئله باعث تحت تأثیر قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی بیماران نادر می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: