کد خبر: ۲۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
دستگاه تجزیه سنگ های ادراری نقش بسیار اساسی در تعیین ترکیب سنگ دارد، زیرا اگر ندانیم ترکیب سنگ های کلیوی چیست نمی توان براحتی راه های درمان و پیشگیری از آن را برای بیماران تجویز کرد
شفاآنلاین>سلامت> پراکندگی این بیماری در مراکز غرب و شمال غربی ایران بالاست و عوامل ایجاد آن به تغذیه، مصرف زیاد نمک، کمبود مصرف خوراکی های پروتئینی حیوانی و کمبود منیزیم در آب های آشامیدنی است.

به گزارش شفاآنلاین،عباس بصیری در حاشیه مراسم بهره برداری از دستگاه اسپکتروسکوپی که در مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد افزود: دستگاه تجزیه سنگ های ادراری نقش بسیار اساسی در تعیین ترکیب سنگ دارد، زیرا اگر ندانیم ترکیب سنگ های کلیوی چیست نمی توان براحتی راه های درمان و پیشگیری از آن را برای بیماران تجویز کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته از روش تجزیه شیمیایی برای تشخیص و درمان بیماری های کلیوی استفاده می شد، افزود: این روش حداقل ۵۰ درصد خطا داشت و هم اکنون با روش جدید آمار درصد خطا کاهش یافته است.

بصیری با بیان اینکه آمار های ابتلا به بیماری سنگ های ادراری در ایران بسیار بالاست، گفت: در سال ۱۰۸ هزار نفر از مردم بعنوان بیماران (patients)جدید بیماری های کلیوی شناسایی می شوند و حدود ۸ درصد از مردم کشور یا سنگ کلیه دارند و یا سابقه این بیماری را داشته اند و بطور کلی از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۳۶ نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار شیوع بیماری سنگ های کلیوی در آقایان بیشتر از خانم هاست، افزود: پراکندگی این بیماری در مراکز غرب و شمال غربی ایران بالاست و عوامل ایجاد آن به تغذیه(Nutrition)، مصرف زیاد نمک، کمبود مصرف خوراکی های پروتئینی حیوانی و کمبود منیزیم در آب های آشامیدنی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: