کد خبر: ۲۲۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
برای اینکه یک دارو از مرحله تحقیقاتی و مطالعه به تولید برسد و پس از اخذ مجوز‌های لازم در بازار توزیع شود، زمانی بین ۸ تا ۱۵ سال به طول می‌انجامد، زیرا پروسه انجام این کار مدت‌دار و بسیار حساس است
شفاآنلاین>سلامت> حسینی شیرازی گفت: بیش از ۶۰ دارو مراحل پایانی تولید را سپری می‌کنند و پس از اخذ تأییدیه‌ سازمان غذا و دارو روانه بازار می‌شوند.

 به گزارش شفاآنلاین، سیدفرشاد حسینی شیرازی رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: برای اینکه یک دارو از مرحله تحقیقاتی و مطالعه به تولید برسد و پس از اخذ مجوز‌های لازم در بازار توزیع شود، زمانی بین ۸ تا ۱۵ سال به طول می‌انجامد، زیرا پروسه انجام این کار مدت‌دار و بسیار حساس است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آینده قصد دارد داروی ضدسرطان را رونمایی کند و به زودی این دارو پس از اخذ مجوز‌های لازم در بازار داخلی توزیع می‌شود.

حسینی شیرازی افزود: بیش از ۶۰ دارو مراحل پایانی تولید را سپری می‌کنند و به زودی پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو روانه بازار می‌شوند.

۷۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه علوم دارویی فعالیت می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه علوم دارویی در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید دارو و شرکت‌های دیگر در زمینه تولید دارو و برخی شرکت‌های دیگر به کار کنترل دارو مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ دارو در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی(medical) شهید بهشتی تولید  و روانه بازار شده اند و در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند.

خودکفایی در تولید ماده اولیه دارو

حسینی شیرازی با اشاره به اینکه داروی نیتروگلیسیرین در مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه شهید بهشتی فرموله شده است، افزود: یکی از مراکز وابسته به مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه شهید بهشتی علاوه‌ بر دارو مواد اولیه دارویی را تولید می‌کند و این اقدامات همگی در راستای خودکفایی کشور در حوزه دارو است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی (Medicine)دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای یک مرکز رشد، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی و یک مرکز تحقیقات علوم دارویی است و یکی از برنامه‌های ما در آینده افزایش تولیدات دارویی و صادرات محصولات ما است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با کشورهای همسایه مانند روسیه و قزاقستان تفاهم‌نامه‌های خوبی را در راستای تعامل هرچه بیشتر همکاری‌ها و صادرات محصولات به امضاء رسانده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار