کد خبر: ۲۲۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 20
توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری گرم و منجمد تا پایان تعطیلات نوروزی با نرخ مصوب ادامه خواهد داشت که در این میان، تنها گوشت منجمد گوساله در قالب محصول تنظیم بازاری در گروه‌های هدف توزیع می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> «توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری گرم و منجمد تا پایان تعطیلات نوروزی با نرخ مصوب ادامه خواهد داشت که در این میان، تنها گوشت منجمد گوساله در قالب محصول تنظیم بازاری در گروه‌های هدف توزیع می‌شود.»

به گزارش شفاآنلاین، این مهم‌ترین خبری بود که روز گذشته از سوی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شد. پیش از این اعلام شده بود که در بخش توزیع گوشت قرمز وارداتی با ارز رسمی 4200 تومان در میان گروه‌های هدف دریافت کننده گوشت وارداتی تنظیم بازاری که استحقاق دریافتش را دارند، شامل دهک‌های کم درآمد جامعه از جمله خانوارهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، شبکه‌های تعاونی‌های کارگری، فرهنگیان، نظامی و کارمندی می‌شود. حالا با جزئیات بیشتر، اعلام شده است که گوشت توزیعی میان گروه‌های هدف تنها گوشت گوساله خواهد بود و تنها تا پایان تعطیلات نوروزی توزیع خواهد شد.

جزئیات عرضه گوشت و مرغ
حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:«عرضه گوشت مرغ گرم به قیمت تنظیم بازاری 11 هزار و 500 تومان تا پایان تعطیلات نوروز 98 ادامه خواهد یافت.»

ورناصری در تشریح برنامه‌های این شرکت برای تنظیم بازار محصولات(Products) پروتئینی گفت:«گوشت گوساله منجمد نیز برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است که بزودی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بین این گروه‌ها که شامل کارگران، کارمندان دولت و تعدادی دیگر توزیع خواهد شد». او با تأکید بر این‌که واردات گوشت منجمد برزیلی متوقف نشده است، گفت:«تعریف شبکه‌های توزیع جزو اختیارات ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ بر این اساس وزارت صنعت موظف شد گروه‌های هدف را برای توزیع این محصول تعریف کند.»

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در عین حال از تداوم روند توزیع گوشت از سایر راه‌ها از جمله به صورت اینترنتی خبر داد و گفت:«هرچه میزان توزیع از این روش بسیار ناچیز است اما این در کنار سایر شبکه‌های توزیع مطرح بوده و تداوم خواهد یافت.»

او از توزیع روزانه 700 تا 800 تن گوشت خبر داد و افزود:«گوشت منجمد گوساله نیز در اختیار گروه‌های هدف قرار خواهد گرفت. گوشت تازه گوسفندی نیز در شبکه توزیع وجود دارد اما تنها گوشت گوساله منجمد به گروه‌های هدف توزیع می‌شود.»

گرانی قیمت مرغ ناشی از کمبود نهاده نیست
روز گذشته برخی خبرنگاران برای بازدید از کشتی‌های غول پیکر پهلو گرفته حاوی خوراک دام و طیور به بندر امام خمینی رفته بودند. بر اساس گزارش ایسنا، حمید ورناصری، به خبرنگاران گفت:«از ابتدای امسال تاکنون، میزان واردات و تأمین نهاده‌های تولید افزایش چشمگیر و قابل توجهی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است که در برخی موارد به بیش از ۲۵ درصد هم می‌رسد. این حجم واردات انجام شده به واسطه پیش‌بینی‌هایی بود که در پی تحریم‌ها صورت دادیم و توانستیم اثر آن را به حداقل ممکن برسانیم.»

او افزود: «از ابتدای امسال تاکنون شرایط (Conditions)خاصی را پشت سر گذاشتیم که می‌توان به مشکلات ناشی از حمل و نقل کالا از بندر امام خمینی اشاره کرد که البته با تدابیر اندیشیده شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عملاً مرغداران و دامداران این مشکلات را احساس نکردند.»

ورناصری گفت:«به‌طور معمول روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تریلی خروجی بندر است که عمدتاً شامل انواع غلات و خوراک دام و طیور است. اما این تعداد خروجی تریلی در مقطعی از مهرماه به حداقل ممکن رسیده بود و در آن مقطع برای حل این مشکل از محل ذخایر استانی استفاده کردیم که نیاز تولیدکنندگان را تأمین کنیم.» همچنین بر اساس گزارش ایرنا، ورناصری اعلام کرد که هیچ کمبودی در بازار نهاده‌ها نیست و کالا به اندازه کافی در کشور ذخیره‌سازی شده است.

به گفته او، یکی از علل افزایش قیمت مرغ، نبود نقدینگی در دست تولید کننده است بنابراین ناگزیر برای تأمین نقد ینگی به دلال و واسطه مراجعه کرده و آنها نیز با لحاظ کردن سودهای خود، محصول را عرضه می‌کنند.»ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: